اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 15 May 2021
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای توسعه شهرسازی ریل‌پایه از اتمام طرح سیگنالینگ متروی هشتگرد خبر داد.
تاکید وزارت راه و شهرسازی بر شهرسازی ریل پایهبه گزارش خبرنگارعصرپرس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی،مراسم افتتاح ایستگاه های متروی مرزداران و اقدسیه با تاکید بر توجه وزارت راه و شهرسازی بر شهرسازی ریل‌پایه گفت: احداث ایستگاه‌های تبادلی بین خطوط حمل‌ونقل عمومی درون شهری و برون شهری، از جمله اقداماتی است که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای اتصال ریلی تهران و حومه افزود: تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای در دستور کار قرار دارد.

تصویب ۵۰۰ میلیون یورو برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا برای توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیون یورو برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و واگن مترو تصویب شد که این مصوبه در هفته گذشته به مدت ۶ ماه تمدید شد و امیدوارم با نگاه به ظرفیت‌های داخل و کاهش حداکثری ارزبری مترو، بتوان از این ظرفیت مالی ارزی استفاده حداکثری کرد. 

اسلامی افزود: با شهرداری تفاهم کردیم که با یک کار مشترک فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم و علاوه بر قطار حومه ای که روزانه ۱۳ - ۱۴ رام قطار تردد می کنند،   امیدوارم خط مترو تهران را به پرند متصل کنیم تا مردم عزیز پرند هم از نعمت مترو بهره مند شوند.

وزیر راه افزود: همه سرمایه گذاری داخلی و با منابع شرکت شهرهای جدید احداث می شود.

وی درباره مترو پردیس نیز، گفت: در این باره تفاهم نامه ها امضا شده و طراحی های مقدماتی صورت گرفته است اما نیاز به هماهنگی هایی با سازمان حفاظت محیط زیست و رفع معارض ها داریم تا مسیر طراحی شود. برنامه زمانبندی برای متروی پردیس ۴۸ ماهه است.

اسلامی با تاکید براینکه امیدوارم با یک اقدام مشترک بتوانیم مترو پرند را هم عملیاتی کنیم، گفت: در سال جاری که تغییر و تحولات در حال رخ دادن است امیدواریم پروژه‌های عمرانی آسیب نبینند و اجرای پروژه‌ها پیوستگی لازم را داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما به یک اقدام راهبردی نیاز داریم، گفت: اگرچه توسعه مترو در این سال‌ها پر فراز و نشیب بوده اما نتیجه آن ایجاد ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در تهران است. 

به گزارش عصرپرس، امروز ۲ ایستگاه مترو اقدسیه و مرزداران به بهره برداری رسید که با افتتاح ایستگاه اقدسیه خط ۳ مترو تهران با ۲۵ ایستگاه تکمیل شد.

 




خبرنگار:پروین مرادی 

نام:
ایمیل:
* نظر: