اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 12 May 2021
پس از انجام تعمیرات دوره‌ای؛
واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب پس از 34 روز تلاش شبانه روزی و انجام تعمیرات دوره‌ای، توانست با فراهم آوردن شرایط لازم، تولید خود را از سر بگیرد.
واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب به مدار تولید بازگشتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، کریم عباس‌زاده مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب با اشاره به اینکه این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های مهم استان آذربایجان شرقی است که نقش بسزایی در تامین برق مورد نیاز منطقه دارد، گفت: تعمیرات دوره ای واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب طی 34 روز تلاش بی‌وقفه پرسنل این نیروگاه به پایان رسید.

وی ادامه داد: طی 34 روز تعمیرات، بسیاری از عملیات‌های اصلاحی که بیشتر در تعمیرات نیمه اساسی قابل انجام است، صورت گرفت.

مدیر نیروگاه حرارتی سهند بناب، هدف از انجام تعمیرات دوره‌ای واحد یک نیروگاه حرارتی سهند بناب را آمادگی برای تولید حداکثری در پیک تابستان 1400 اعلام کرد و گفت: در این تعمیرات که با توجه به نیاز واحد و ایجاد آمادگی لازم نیروگاهی صورت گرفت، شستشوی توربین برای جلوگیری از کاهش تولید در تابستان سال جاری مد نظر بود.

وی همچنین به اسیدشویی و تعمیرات گسترده در بویلر واحد یک، خصوصاً کف بویلر و بسیاری از اقدامات تعمیری که برای انجام آنها نیاز به خروج واحد بود، اشاره کرد.

شایان ذکر است، نیروگاه حرارتی سهند بناب با دو واحد تولیدی، از جمله نیروگاه‌های تحت پوشش شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی است که مجموعاً با ظرفیت 650 مگاوات در ساعت، نقش تعیین کننده‌ای در تامین برق منطقه داشته و در 100 کیلومتری تبریز به شهرستان بناب واقع شده است.




نام:
ایمیل:
* نظر: