اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 11 May 2021
در هفته ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران صورت گرفت؛
طرح‌هاي ملي صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاری 1345 میلیارد تومان، همزمان با هفته ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از طرح‌هاي ملي صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاری ۱۳۴۵ میلیارد تومانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو با بهره‌برداری از طرح‌های ملي صنعت برق در کشور، قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را به ایستگاه ششم خود در سال جاری رساند.

بر اساس این گزارش، مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی جدید کشور) با اعتباری بالغ بر 1145 میلیارد تومان با دستور وزیر نیرو افتتاح شد. همچنین، طرح‌های جهادی بهسازی شبکه برق 10 هزار روستا نیز که قرار است در سال 1400 با اعتبار سه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد، در فاز اول شامل 560 روستا برای 70 هزار مشترک ساکن در استان‌های لرستان، مرکزی و فارس با اعتبار 170 میلیارد تومان افتتاح شد.

بر این اساس، طرح تحویل 20 هزار دستگاه مولد برق خورشیدی قابل حمل به 20 هزار خانوار عشایر هم که مقرر شده در سال 1400 با اعتبار 200 میلیارد تومان اجرایی شود، در فاز اول سه هزار دستگاه به سه هزار خانوار عشایر با اعتبار 30 میلیارد تومان تحویل داده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: