اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 10 May 2021
همزمان با سومین روز هفته هلال احمر انجام شد؛
۵۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور و پروژه‌های امدادی به ارزش تقریبی ۱۳۴ میلیارد تومان امروز (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
افتتاح و بهره‌برداری از ۵۴۰۰ خانه هلال توسط معاون اول رئیس جمهوریبه گزارش عصرپرس، در این مراسم همچنین ۲۷ دستگاه خودروی آمیکو به ارزش ۲۵ میلیارد تومان، ۱۱ پایگاه امداد و نجات و دو انبار امدادی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان، ۲۰۰ ست تخصصی انفرادی به ارزش ۶ میلیارد تومان، اورهال دو بالگرد امدادی  به ارزش هفت میلیارد تومان، ۱۶ دستگاه لیفتراک به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، هشت سیستم ارتباطات رادیویی دیجیتال در استان ها به ارزش دو میلیارد تومان، پنج دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی جمعیت هلال احمر کویت، سه مورد سامانه نرم افزاری امدادی به ارزش دو میلیارد تومان و ۱۵۰ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲.۳ میلیارد تومان توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رونمایی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

معاون اول رییس جمهور در این مراسم که با همراهی کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران انجام شد، از جدیدترین دستاوردها، تجهیزات و اقدامات سازمان امداد و نجات از جمله مهندسی معکوس و ساخت خودرو چند منظوره آبی، خاکی و عملیاتی ۸چرخ، خودرو چند منظوره «آرگو»، سیستم احیای باطری دستگاه زنده یاب و خودروهای امدادی آمیکو بازدید کرد.

گروهی از امدادگران سازمان امداد و نجات نیز با انجام عملیات های مختلف از جمله راپل هوایی بخشی از توانایی های خود را برای نجات مصدومان بویژه در شرایط سخت و بلایای طبیعی و سوانح در طبیعت به نمایش گذاشتند.

پیش از این مراسم دکتر جهانگیری با حضور در محل یادمان ۴۹۰ شهید امدادگر که در راه خدمت در جمعیت هلال احمر جان عزیز خود را فدا کرده اند، به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: