اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 04 May 2021
مدیرعامل توانیر گفت: در حالی که تعدادی از اکیپ‌های عمیاتی برق در کرمان به منظور برقدار کردن نقاط آسیب دیده به منطقه اعزام شده بودند، با تشدید بارندگی در سیلاب گرفتار و شش تن از همکاران زحمتکش برق در حال کار روی شبکه برق و با زبان روزه جان خود را از دست دادند.
جان باختن ۶ نیروی عملياتي اداره برق درحادثه سیل کرمانبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "محمدحسن متولي زاده" با اشاره به بارندگي شديد در شمال كرمان كه باعث وقوع سيلاب در منطقه راور و گلباف و قطع برق تعدادي روستا در اين مناطق شده بود، گفت: در پي اين اتفاق، گروه‌هاي عملياتي به منظور برقدار كردن مناطق خاموش شده در همان ساعات اوليه به محل اعزام شدند.

متولي زاده ادامه داد: متاسفانه با تشديد مجدد بارندگي، نيروهاي عملياتي اعزام شده در حال كار روي شبكه برق در سيلاب گرفتار شدند كه در اين ميان شش تن از همكاران ما در توزيع برق شمال كرمان جان خود را از دست دادند.

به گفته مديرعامل توانير، با همكاري نيروهاي هلال احمر، پيكر همكاران ما يافته شده است.

متولي زاده با تسليت به خانواده‌هاي همكاران داغدار كرمان، اين حادثه را به خانواده صنعت برق تسليت گفت و افزود: برق، صنعتي "لحظه‌اي" است و همكاران ما در سراسر كشور همواره خود را در معرض شديدترين سختي‌ها قرار مي‌دهند تا پايداري شبكه برق حفظ شود.

 شکستگی تیرهای برق و خاموشی ۳۰۰ مشترک روستایی

"میثم جعفرزاده" مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به وقوع وقوع سیلاب و تندباد در ساعت‌های پایانی دوشنبه شب، اظهار کرد: در اثر  حادثه تندباد، شکستگی ۱۲ اصله تیر فشار متوسط با شبکه دومداره در شهرستان راور در استان کرمان گزارش شده که خوشبختانه مشترکان از طریق فیدر عمومی جایگزین برق‌دار شده‌اند و تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال رفع عیب می‌باشند. 

وی افزود: همچنین در اثر طوفان، قطعی برق در روستاهای حرمک و نسک از توابع شهر گلباف در شهرستان کرمان اتفاق افتاده که بارندگی‌های شدید نقطه‌ای، جاری شدن سیلاب و ریزش کوه نیز شرایط دشواری را در منطقه رقم زده است.

جعفرزاده درباره برآورد خسارت به شبکه در شهر گلباف گفت: تاکنون شکستگی حداقل ۲۰ تیر فشار متوسط و پارگی سیم گزارش شده و تعداد مشترک بی‌برق در منطقه جمعا حدود ۳۰۰ مشترک روستایی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تمامی ارتباطات تلفنی در منطقه قطع شده و با مسدود شدن جاده روستایی اطلاعات کاملی از روستاهای درگیر سیلاب در دست نیست‌.
نام:
ایمیل:
* نظر: