اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 10 February 2017
رئیس جمهور در 22 بهمن در میدان آزادی
روحانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران افزود: برای انقلاب، معیار داریم و معیار آن خط امام و راه امام، خط مقام معظم رهبری و قانون اساسی است، از این رو جناح بندی ها و منافع شخصی نباید معیار باشد.

ملاك انقلاب ما خط امام و قانون اساسي است

سرويس سياسي عصرپرس: روحانی در جمع راهپیمایان  22 بهمن در میدان آزادی تهران افزود: ملت ایران درحالی این روز را جشن می گیرد که در طول 38 سال گذشته  بسیاری از رهبران  و فرزندان دلیر خود را از دست داد اما همچنان در پی آرمان های بلند انقلاب می رود و می دود.

رئیس جمهور گفت: امروز امام خمینی (ره)، آیت الله طالقانی، شهیدان  مطهری و بهشتی، هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان، سرداران  و دلاوران در میان نیستند.

روحانی بابیان اینکه  زنان و مردان خالص  و بی توقعی  در سراسر این کشور درشهر و روستا حماسه های بزرگ آفریدند و به دامن رحمت  حق پیوستند افزود: دغدغه های ما دغدغه های 38 سال پیش است، دغدغه  ما پیشرفت، معنویت، عدالت، آزادی، حاکمیت ملی و در یک کلمه، دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

وی تأکید کرد: باید همان راهی را که بحمدالله در 38 سال گذشته با افتخار ادامه دادیم، با گام هایی بلندتر تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه دهیم .

رئیس جمهور گفت : انقلاب اسلامی  ما  نقطه عطف مهم تاریخ  کشورمان است ، تاریخ  کشوری استبداد زده  و استعمار زده.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم  راهپیمایی یوم الله 22 بهمن  افزود : انقلاب 57 کشور ایران را  از وابستگی  به بیگانگان و   آمریکا  آزاد کرد  و سرنوشت  ملت در اختیار مردم قرار گرفت .

وی ادامه داد :  شما کدام  انقلابی را سراغ دارید  که  هنوز دو ماه از پیروزی آن  نگذشته باشد،  مردم  برای یک رفراندوم مهم به پای  صندوق آرا دعوت شده باشند

رئیس جمهور گفت : درست 47 روز بعد از پیروزی انقلاب  به فرمان امام  (ره) مردم  در صف های طولانی  پای صندوق آرا رفتند و به جمهوری اسلامی  ایران  رای  دادند .

روحانی افزود : شما  کدام انقلابی را سراغ دارید  که در کمتر از یک سالگی اش  بعد از ده ماه  صاحب قانون  اساسی  شده باشد ؟

وی ادامه داد : شما  کدام انقلابی را سراغ دارید که در سال اول انقلاب 5 بار مردم  پای صندوق  آرا  رفته باشند؟ کدام انقلابی را  سراغ دارید که همه  مسئولین  بلند پایه  کشور از طریق انتخابات به صورت مستقیم  یا غیر مستقیم  بار مسئولیت را  بر دوش گرفته باشند ؟

* انقلاب اسلامی؛ انقلاب همه مذاهب و اقوام است

رئیس جمهور افزود : انقلاب اسلامی  ما  انقلاب  همه  ایرانیان و انقلاب  همه  مذاهب و اقوام ایرانی است.

روحانی  تصریح کرد : همه  گروهها ، اقشار و نسل ها  نه تنها نسل     38 سال و 20 سال پیش بلکه  امروز همه  جوانان  و  نوجوانان  ما  همانند  جوانان  سال 57 با نشاط و ایثار راه  انقلاب را  ادامه می دهند .

رئیس جمهور گفت: همه آنهایی که امروز به نام اعتلای ایران و اقتدار مردم کشورمان، پاسدار میراث و تمدن اسلام و ایران و خواهان پیشرفت و توسعه جای جای این سرزمین هستند میراثداران واقعی انقلابند.

 روحانی در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان 22 بهمن افزود: همه آنها به انقلابی بودنشان افتخار می کنند، همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، دین رحمت، دین اخلاق، دین دفاع از حق، دین سلطه ستیزی، انصاف و اعتدال می دانند فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.

وی گفت: انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست، انقلاب ما در سراسر زندگی ما، در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد، آرمان ها و اندیشه انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.

 رئیس جمهور تصریح کرد: بینش و منش انقلابی برای جذب بیشتر مردم به سمت انقلاب است.

روحانی در ادامه سخنانش در جمع راهپیمایان 22 بهمن افزود: من از روز اول یعنی از سال 1341 همزمان با آغاز نهضت اسلامی در همه فراز و فرودهای این انقلاب و در کنار سرداران آن و همچنین معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بوده ام .  

رئیس جمهور انقلابی بودن را به معنای پویایی ، مقاومت و آزادگی بیشتر دانست و تاکید کرد: انقلابی بودن با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست.

وی افزود: انقلاب دریاچه نیست بلکه رود خروشان جاری است که نسلهای امروز و فردا به این رود خروشان می پیوندند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز روزی است که باید انقلابمان را بیش از هر زمان دیگر تثبیت کنیم گفت: امروز روزی است که جمهوریت نظام اسلامی را تثبیت می کنیم .

وی افزود: امروز روز تثبیت آزادی و استقلال ، حقوق اساسی ملت ایران و احقاق حقوق شهروندی همه ملت ایران است. 

روحانی اضافه کرد : امروز ، روز کرامت همه مردم این سرزمین است و روزی است که همه باید احساس برابری در برابر قانون را با همه وجود لمس کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آن زمانی انقلاب به اهداف بلند خود رسیده است که همه 80 میلیون نفر در برابر قانون برابر باشند گفت: امتیازخواهی و ویژه خواری باید از کشور ما برای همیشه رخت بربندد.

روحانی افزود: وقتی انقلاب به قله رسیده است که اعتماد ما به یکدیگر به سرمنزل کمال رسیده باشد و همه حق امید ملت به آینده نظام روز به روز بیشتر شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تکلیف ما در برابر انقلاب، راستگویی و درست کرداری است تأکید کرد: باید در برابر ملت پاسخگو باشیم و وظیفه ما در برابر انقلاب، جامعه و کشور این است که از تنش به دور باشد.

وی باز بودن راه برای پیشرفت و تعالی کشور را وظیفه مسئولان در برابر انقلاب خواند و افزود: رفع نگرانی ملت و مردم از دیگر وظایف ما در برابر انقلاب است.

* معیشت بهتر مردم؛ تکلیف ما در مقابل انقلاب 

رئیس جمهور گفت: تکلیف ما در برابر انقلاب این است که معیشت مردم را برای زندگی بهتر آماده کنیم.

روحانی ادامه داد: وظیفه ما در برابر انقلاب آن است که نخبگان ما فعالان حوزه های فرهنگی و سیاسی به طور کامل احساس امنیت کنند.

 رئیس جمهور گفت : این انقلاب بعد از پیروزی، راه های سخت و دشواری را طی کرده است.

 روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن افزود : این انقلاب از امواج ترور، تجاوز و جنگ در سال های اولیه به همت ملت و با فداکاری مردم رهانیده شده است.

وی گفت: شهیدان سربلند ما جانبازان پرافتخار ما، آزادگان سرافراز ما و همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس سندها و پرچم های پرافتخار این ملت و کشورند.

 

رئیس جمهور افزود: این سرمایه های بزرگ ملی را قدر بدانیم و در برابر خانواده بزرگ شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران سر تعظیم فرود بیاوریم و به جهان اعلام کنیم راه ما راه شهیدان و ایثارگران است .

 * از مسیر انقلاب؛ امام و رهبری دست برنمی‌داریم

روحانی گفت: ما از مسیر انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب در هیچ شرایطی دست برنخواهیم داشت.

رئیس جمهور افزود: ملت ما در پیچ و خم های سخت این انقلاب، راه و مسیر خود را با رهنمودهای رهبری هرگز گم نکرد و مشکلات را پشت سرگذاشت و در عرصه بین الملل شرایط تهدید و جنگ را به صلح تبدیل کرد.

روحانی گفت: اقتصاد ما امروز درحال گذار از مسیر رکود و بی رونقی به سمت رونق و پیشرفت است، تورم ما مهار شده است، زیرساخت هایمان در صنعت نفت، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع روز به روز با قدم های استوار به سمت پیشرفت و تعالی می رود.

رئیس جمهور افزود: بهداشت ما، آموزش و پرورش ما، علم و دانش ما و تامین اجتماعی ما در مراحل شکوفایی قرار گرفته است.

رئیس جمهور گفت: همه  38 سال  بعد از انقلاب  مسیر  افتخارآمیز برای ماست.

روحانی در ادامه سخنانش  در جمع راهپیمایان 22 بهمن به چند نمونه از تلاش های  چند ساله  اخیر  اشاره کرد و افزود: دستیابی به  این  اهداف در سایه  حضور مردم و ایستادگی  و  فداکاری آنان  بوده است.

* صنعت هسته ای در مسیر پیشرفت

وی اضافه کرد: برای دفاع از حقوقمان همه با هم  پشت سر رهبری ایستادگی کردیم و  نتایج بسیار  بلندی به دست آوردیم، امروز  حق هسته ای ما را  همه دنیا  پذیرفته است.

روحانی گفت: امروز خوشحالیم  که صنعت هسته ای ما  محصولات خود را  به دنیا  صادر می کند و در مسیر  تجارت  بین المللی قرار گرفته است، ما آب سنگین  تولیدی  دانشمندان  جوان این کشور  را  به امریکا  و روسیه  صادر کردیم و به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

رئیس جمهور افزود: در زمینه  رآکتور اراک به بازطراحی جدیدی دست یافتیم  و رآکتور اراک مدرن تر از گذشته  بازسازی و کامل خواهد شد .

وی گفت: ما در زمینه  سانتریفیوژ به یکی از مدرن ترین  سانتیریفیوژها، به سانتریفیوژ آی آر 8 دست یافتیم.

رئیس جمهور افزود: سه سال پیش آن زمانی که می گفتم  در کنار گردش  اقتصادی، سانتریفیوژها  خواهد چرخید،  فکر نمی کردم از

دانشمندان  جوان  ما از  آی آر 2 ،آی آر 4 و آی آر 6 عبور کنند و امروز به آی آر 8 برسند که در هفته های گذشته  یو اف 6 به این آی آر 8  تزریق شد و  این به معنای  پیشرفت  جوانان  ما در مسیر علوم هسته ای است.

وی گفت: امروز حق خود را در زمینه هسته ای باز پس گرفتیم و در شرایطی هستیم که از اول انقلاب تا پایان سال گذشته حتی یک گرم کیک زرد وارد کشور نکرده بودیم.

 

رئیس جمهور افزود: بدخواهان راه معامله و تجارت را در این زمینه در برابر مردم ما سد کرده بودند، به حول و قوه الهی بیش از 350 تن اورانیوم در عرض این چند ماه وارد کشور کرده ایم، آنچه بنابر فشار ظالمانه بدخواهان، نفت و میعانات گازی ما محدود شده بود و ما مسیر را برای رشد تولید باز کردیم.

رئیس جمهور گفت: میعانات و نفت خام ما در یک سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بشکه صادر می شد و امروز به دو میلیون و 800 هزار بشکه رسیده است یعنی به بیش از دو برابر، به 2/3 برابر نسبت به یک سال گذشته رسیده است.

روحانی افزود: آنهایی که می گویند ملت ایران در حال پیشرفت نیست به این آمار و ارقام توجه کنند، بدخواهان و خارج نشینان که می گویند در طول 38 گذشته به سمت پسرفت و عقب ماندگی بودیم به آمارها توجه کنند.

وی گفت: در اوپک و اجلاس اوپک حق ملت ایران را برای تولید و صادرات نفت، با دیپلماسی نفتی پس گرفتیم این افتخار ماست.

رئیس جمهور افزود: یک میلیارد و 700 میلیون دلار از اموال ما را که امریکایی ها نگه داشته بودند باز پس گرفتیم.

* آمار اقتصادی رشد را نشان می دهد

روحانی گفت: ما در برابر امریکا که به حقوق ملت ما تجاوز کرده و در دادگاه ساختگی خود در سال های دهه 80 اموال ما را غصب کرده بود و در ماه های اخیر آن را تصاحب کرد، شکایت آن را در هفته های گذشته در دادگاه لاهه ثبت کردیم و حقوقدانان و سیاستمداران ما از پای 

رئیس جمهور گفت : ما در طول سه و نیم سال گذشته به همت جوانان ، کارآفرینان  ، مردم غیور ، زنان و مردان  روستایی و شهری  توانستیم  رشد اقتصادی منفی  6 و هشت دهم درصد را به مثبت  7 و 4 دهم افزایش و همچنین تورم را از 40 درصد به  8 درصد کاهش دهیم.

روحانی در ادامه  سخنانش در میان راهپیمایان  یوم الله  22 بهمن افزود : برای نخستین  بار در طول 37 سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات را  مثبت کردیم .

وی گفت : بعد از 37 سال اولین بار بود  که  ما  به  تراز  مثبت  تجاری دست یافتیم و امسال هم به حول قوه الهی صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی خواهد گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد : در سالهای گذشته  و در دهه هشتاد سالهایی بوده که  تراز  تجاری ما  20 میلیارد منفی بوده که معنایش این است که آنچه صادر کردیم در برابرش  وارد کردیم و20 میلیارد هم از پول نفت برای واردات آوردیم .

روحانی گفت : سال گذشته  و امسال  ما برای واردات  نیاز به پول نفت نداریم، صادرات غیر نفتی بر واردات غیرنفتی ما پیشی گرفته و این افتخار برای ملت ، دولت ،انقلاب اسلامی و برای جوانان ماست.

رئیس جمهور افزود : جوانان عزیز بدانید در این دولت  در طول سه سال گذشته  سال به سال در بودجه ، اتکاء ما به نفت کاهش یافته است، همان نکته ای که سالها مقام  معظم رهبری بر آن تاکید می کردند.

روحانی گفت : در سالهای قبل از این دولت، اتکای ما به نفت به طور متوسط 44 درصد بود که  در سه سال گذشته به 32 درصد رسید.
وی تصریح کرد: این  نشانه آن است که  ما  مسیر  اهداف  بلند  انقلاب اسلامی را  به خوبی  و به درستی  طی می کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز در شرایطی هستیم که تا آخر این دولت، اولین بار برداشت گاز ما در میدان های مشترک پارس جنوبی از برداشت قطر پیشی خواهد گرفت.

روحانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران با بیان اینکه در تمام سال های گذشته قطری ها 2 تا 2 و نیم برابر بیشتر از ما از میدان های مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می کردند افزود: در همه دولت های گذشته 10 فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسیده بود اما تا پایان این دولت 11 فاز به بهره برداری خواهد رسید و در شرایطی که برداشت گاز ما در پارس جنوبی تا قبل از دولت یازدهم 240 میلیون مترمکعب در روز بود، امروز به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است و تا پایان دولت برداشت گاز ما از پارس جنوبی به 560 میلیون مترمکعب خواهد رسید که به این ترتیب از میزان برداشت قطری ها پیشی خواهیم گرفت.

وی گفت: این افتخاری برای ملت بزرگ ایران است که در یک میدان مشترک گازی در حالی که کشور همسایه دو برابر بیشتر از ما برداشت می کرد با همت متخصصان، جوانان، تحصیلکردگان و دانشمندان این کشور به نقطه ای از تعادل رسیدیم که مورد نظر ملت ایران است.

رئیس جمهور افزود: امسال 9  طرح مهم پتروشیمی به بهره برداری رسیده است و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد و این در حالی ست که تا پایان دولت یازدهم هفت طرح دیگر پتروشیمی نیز بهره برداری خواهد شد. 

روحانی با بیان اینکه با توسعه های ایجاد شده در صنعت پتروشیمی، تولید محصولات پتروشیمی 14 درصد و صادرات آن 46 درصد افزایش یافته است گفت: آنهایی که در گوشه و کنار نشسته اند و با فریاد و بوق فکر می کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران فقط شعار می دهد و در عمل پیشرفت ندارد، بشنوند که امروز در بسیاری از زمینه ها در دنیا جزو 10 کشور اول دنیا هستیم در حالی که تا 38 سال پیش، کشوری وابسته و واردکننده بودیم.

رئیس جمهور گفت: برق رسانی به روستاهای ما همانطور که می دانید، هیچ روستای 20 خانوار ما امروز وجود ندارد مگر اینکه دارای برق است و تا پایان دولت ان شاءالله هیچ روستا و خانواری نخواهد بود مگر اینکه دارای برق خواهد بود.

روحانی  در مراسم گرامیداشت 22 بهمن افزود: ما امروز پوشش گازرسانی به شهر و روستا را 90 درصد افزایش دادیم و در بسیاری از مناطق دوردست، لوله های گاز را برای گرمایش در زمستان سرد به مردم رساندیم و ان شاءالله تا آخر سال لوله گاز ما به زاهدان خواهد رسید و مردم سیستان و بلوچستان از این نعمت بزرگ برخوردار خواهند شد .

رئیس جمهور در ادامه به  تراز تجاری کشور درکشاورزی  اشاره کرد و گفت: در آغاز این دولت، 8 میلیارد دلار کسری داشتیم، یعنی برای واردات مواد غذایی در یک سال ناچار می شدیم 8 میلیارد دلار خرج کنیم ، امروز از برکت دستان پینه بسته کشاورزان غیور این سرزمین امسال کسری تراز تجاری ما تا امروز  2 میلیارد دلار است .

وی ادامه داد : یعنی در سایه تلاش کشاورزان  از 8 میلیارد دلار، در 6 میلیارد دلار به خودکفایی رسیده ایم.

آقای روحانی گفت: در سال 92 تولید کشاورزی ما 97 میلیون تن بود امسال تولید کشاورزی ما 118 میلیون تن است.

وی افزود : راندمان آب ما در گذشته 37 درصد بود، با تلاش هایی که برای آبیاری مدرن شد، راندمان آبیاری ما امروز به 42 درصد رسید، بسیاری از زمین های کشاورزی ما امروز به شرایط مدرن با ابزارهای  کشاورزی برای محصولات بیشتر تبدیل شده است.

 رئیس جمهور گفت: در سال های پیش واردکننده گندم بودیم، امسال صادرکننده گندم.

رئیس جمهور گفت: در سال 92 چهار و هشت دهم میلیون تن گندم از کشاورزان خریدیم و امسال این میزان به 11 و نیم میلیون تن رسیده است که حکایت از رشد قابل ملاحظه کشاورزی در کشور دارد.

روحانی در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن افزود: رشد کشاورزی ما در 6 ماهه نخست امسال بالای 5 درصد بود که این به معنای آن است که ما در بخش کشاورزی تلاش های مضاعف خود را برای استقلال و خودکفایی که پیام انقلاب اسلامی ما بوده است ادامه می دهیم.

رئیس جمهور گفت: شرایط ما امروز در زمینه حمل و نقل، ناوگان هوایی، ناوگان ریلی و ناوگان جاده ای به مراتب از 4 سال پیش بهتر شده است.

روحانی افزود: ما با تلاش دیپلمات هایمان به تحریم فروش هواپیما به ایران خاتمه دادیم تا مردم در امنیت بیشتر به سفرهای هوایی بروند.

رئیس جمهور گفت: ما در طول این سه سال 564 کیلومتر خط جدید ریلی و راه آهن افتتاح کردیم و حدود  هزار کیلومتر دیگر برای افتتاح آماده خواهد شد و تراک بندی آنها تا پایان سال پایان می یابد.

روحانی افزود: 216 کیلومتر آزادراه افتتاح شده است، 2 هزار و 511 کیلومتر بزرگراه و 2 هزار و 769 کیلومتر راهسازی جدید انجام شده است.

رئیس جمهور گفت: همچنین برای واحدهای مسکن مهر که دهها و صدها مشکل وجود داشت در این دولت توانستیم 765 هزار واحد را تکمیل و به مردم تحویل دهیم و همه خدمات جانبی از مدرسه، کلانتری، جاده، برق و گاز را برای رفاه مردم آماده کردیم و تا پایان این دولت 845 هزار واحد مسکن مهر دیگر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

روحانی افزود: ما با بهره برداری از 7 هزار مگاوات برق در این دولت امروز در تولید برق در منطقه رتبه نخست و در سطح جهان در رتبه چهاردهم قرار داریم.

رئیس جمهور گفت: در این دولت 21 سد را تکمیل و آبگیری کردیم، حجم مخازن پشت سد ما 4 و 3 دهم میلیارد مترمکعب افزایش یافته است و 10 هزار نفر را به صورت رایگان زیر پوشش بیمه قرار داده ایم.

روحانی افزود: در این دولت همچنین هزینه های بستری شدن در بیمارستان ها را از 37 درصد به 3 درصد برای روستاها و 6 درصد برای شهرها کاهش دادیم.

رئیس جمهور گفت: به رتبه دوم جهان در زمینه  تربیت مهندسی،  به رتبه سوم جهان در رشد علمی و همچنین به رتبه پنجم  در ایجاد  اشتغال رسیده ایم با اینکه در اشتغال مشکلات فراوانی داریم بیکاری  یک معضل بزرگ پیش پای ملت ماست.

روحانی  در ادامه سخنانش در میان راهپیمایان  یوم الله 22 بهمن  افزود: در 31 سال گذشته حدود پانصد هزار نفر به بیکاران افزوده شده اما در عین حال هفتصد  هزار شغل درست کرده ایم و در دنیا  رتبه پنجم هستیم.

وی گفت : پنجمین کشوری هستیم که توانستیم در طول یک سال  هفتصد هزار شغل درست کنیم و این به معنای پیشرفت کشور، ملت ایران و پیشرفت  انقلاب اسلامی  است.

رئیس جمهوربا اشاره به اینکه  در فناوری نانو رتبه ششم هستیم ادامه داد : در توان  دفاعی  رتبه  هفتم هستیم و جوانان غیور و انقلابی ایران  آنها که فکر می کنند دولت یازدهم  فقط به فکر اقتصاد و سیاست خارجی  و آزادی فرهنگی  و اجتماعی بوده است بدانند  در این سه سال و نیم  تولید سلاح های سبک ما  15 برابر شده، این آمار رسمی  وزارت دفاع  ماست.

روحانی افزود: اقلام مهم راهبردی ما در دولت یازدهم  به اندازه  یک  و 4 دهم  برابر ده سال گذشته است، ده سال گذشته هر چه در بخش دفاع راهبردی تولید شده یک و نیم برابر آن  حدودا  یک و چهار دهم در این  دولت تولید شده، معنایش این است که  این دولت درقبال همه زوایای نظام مندی این ملت بزرگ، برای دفاع در برابر  دشمنان خود هوشیاری و بیداری کامل دارد.

رئیس جمهور گفت: باید دست به دست هم دهیم و با فساد در کشور بجنگیم و با ویژه خواری مبارزه کنیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن افزود: تا فساد هست رونق اقتصادی و پیشرفت مد نظر امکان پذیرنیست.

وی اضافه کرد : امروز در شرایطی هستیم که راه طی شده فراوانی در طول 38 سال گذشته داریم اما در عین حال هنوز هم راه فراوانی پیش روی ما باقی مانده است.

رئیس جمهور گفت: ما می دانیم ملت ما خواهان زندگی بهتر است و این زندگی بهتر حق ما و حق نخبگان و دانشمندان ماست.

وی افزود: برغم بدخواهان به همه اهداف مان به حول قوه الهی خواهیم رسید .

رئیس جمهور افزود: هنوز در جامعه مشکلات فراوان، حاشیه نشینی ، اعتیاد ، طلاق فراوان، بیکاری و فقر داریم که این به معنای این است که راه انقلاب را با مدیریت جهادی باید ادامه دهیم و ادامه خواهیم داد

* انسجام و اتحاد راه پیشرفت است

رئیس جمهور گفت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم راهش اتحاد، انسجام، اخلاق، اعتماد به یکدیگر، کمک دولت و وحدت قوای سه گانه است.

روحانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران افزود: الحمدلله رابطه خوبی میان قوای سه گانه و دیگر نیروها، اعم از نیروهای مسلح و همه آنهایی که مدافع این سرزمین، ملت و مدافع حرم و مقدسات هستند وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: جوانان، دانشگاهیان، انقلابیون، فرهیختگان و همه باید بدانیم هرکس که سیاه نمایی می کند، هر کس که در فکر دوقطبی کردن جامعه است و هرکس که دنبال تنش در جامعه است انقلابی نیست .

وی افزود: برای انقلاب، معیار داریم و معیار آن خط امام و راه امام، خط مقام معظم رهبری و قانون اساسی است، از این رو جناح بندی ها و منافع شخصی نباید معیار باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز با مشکلاتی در منطقه و جهان مواجهیم گفت: این ملت بزرگ و غیور ما با این حماسه امروز و هر روزش هراسی به دل راه نخواهد داد.

روحانی افزود: مشکل دیگر این است که در منطقه ما و نیز در دنیا به ویژه در امریکا بعضی از تازه کاران قدرت را به دست گرفته اند اما همه آنها باید بدانند که در برابر ملت ایران فقط باید با احترام و تکریم حرف بزنند.

رئیس جمهور گفت: این ملت در برابر تهدید، پاسخ قاطع خواهد داد و کسی که دولت و نیروهای مسلح ما را تهدید می کند بداند که ملت ما یکپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان و دشمنان تا آخر ایستادگی خواهد کرد

روحانی با تاکید بر اینکه ما مردمی آگاه و هوشیار داریم که منطقی فرهیخته دارند و خردمندی خود را در بزنگاه های تاریخی، و هوشمندی خود  را به خوبی نشان داده اند افزود: چند هفته پیش  مردم ما در وداع با فرزند خود، از فرزند زمانه، در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، هوشمندی، بیداری و آگاهی خود را نشان دادند، ما در برابر این ملت بزرگ باید سر تعظیم فرود آوریم .

وی گفت: به رغم برخی ناملایمات همواره پشتوانه  انقلاب و نظام ، جوانان، نخبگان و فعالان سیاسی بوده اند و هستند وهمواره اهل  وفا خواهند بود .

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در برابر هر گونه تهدید و نابخردی و آتش افروزی، با خرد و استقامت و ایستادگی با قدرت خواهیم ایستاد،قدرت ما از قدرت ملت بزرگ ماست.

وی گفت: ما دنبال تنش و تشنج در منطقه و جهان نیستیم اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور ما داشته باشند با قدرت ایستادگی می کنیم

روحانی افزود: ما در برابر زور و تهدید؛ تمام جناح ها، همه مردم پیر و جوان، روستایی و شهری یکصدا هستیم و به همه بدخواهان می گوییم اینجا ایران بیشه شیران است.

رئیس جمهور گفت: آینده ما ، آینده ای پر امید خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان افزود: هیچ کس نمی تواند چشم بدی به کشور عزیز و بزرگ ما داشته باشد .

وی اضافه کرد: ما در ماه های آینده قدرت خودمان را مثل امروز در پای صندوق آرا در برابر بدخواهان ، قدرت ها و استکبار جهانی نشان خواهیم داد و زبان گویای ملت ایران صندوق رای خواهد بود 

رئیس جمهور گفت : ما در پی ساختن کشور بزرگ ایران ، ایرانی آباد، آزاد و مستقل هستیم و ما همه در پیروی از رهبری معظم انقلاب در پی اجماع ، آشتی و انسجام ملی هستیم.

وی افزود: پیشبرد اهداف بلند انقلاب هدف ماست و ما به 38 سال انقلابمان افتخار می کنیم و به تلاش پیگیر سه و نیم ساله دولت و ملت که در کنار رهبری بودند ارج می نهیم.


ملاك انقلاب ما خط امام و قانون اساسي است

نام:
ایمیل:
* نظر: