اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 15 March 2021
مبلغی در دیدار با اردکانیان:
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس،ضمن انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در چند سال گذشته در محروم کردن مردم لرستان و بویژه مردم کوهدشت و رومشکان از نعمت آب سد معشوره،گفت: تخصیص ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب معشوره پذیرفتنی نیست.
تخصیص ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب معشوره پذیرفتنی نیستبه گزارش عصرپرس از خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا  مبلغی در دیدار اخیر خود با وزیر نیرو، تخصیص ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب معشوره را نپذیرفت و در  جلسه مذکور  بنا شد، تخصیص سد معشوره و افزایش آن مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در چند سال گذشته در محروم کردن مردم لرستان و بویژه مردم کوهدشت و رومشکان از نعمت آب سد معشوره، توضیحات  اردکانیان وزیر نیرو را نسبت به تخصیص ۱۳۰ میلیون متر مکعب برای سد معشوره را نپذیرفت و خواستار دستور بررسی مجدد نسبت به تخصیص آب معشوره و افزایش تخصیص مذکور شد.

وی  با رد استدلال وزارت نیرو در چند سال گذشته و پیش از جریان یافتن سیل ۹۸ مبنی بر کم بودن آب و عدم نیاز به احداث سد معشوره، اظهار داشت: سیل ۹۸ ثابت کرد که نظر وزارت نیرو در  رابطه با عدم نیاز به سد معشوره و کاهش تخصیص آن تا سقف ۵۰ میلیون متر مکعب کاملا اشتباه بوده است.

نماینده کوهدشت و رومشکان اظهار داشت: احداث سد معشوره می توانست ضمن مشروب نمودن زمین های شهرستان کوهدشت و ایجاد عمران و آبادانی ، از خسارت های سنگینی که به دو استان لرستان و خوزستان وارد شد جلوگیری کند.

وی روند کنونی وزارت نیرو را نیز نامناسب و بدور از انصاف و واقعیت ذکر کرد و خواهان بازبینی مجدد نسبت به حق آبه این سد شد.

مبلغی  ساخت سد با حجم کوچک را برآورنده‌ی نیاز آب کشاورزی منطقه وسیع کوهدشت و رومشکان ندانست و توضیحات معاونین وزیر را نیز در این رابطه نا کافی ارزیابی کرد.

در ادامه وزیر نیرو نسبت به بررسی مجدد میزان تخصیص سد معشوره قول مساعد داد و مقرر کرد نتایج کارشناسی را به سمع و نظر نماینده شهرستان های کوهدشت و رومشکان برسانند.
نام:
ایمیل:
* نظر: