اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 11 March 2021
روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید
رئیس جمهور با بیان اینکه ایثارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس با فداکاری‌های خود برای همه الگو شدند، تاکید کرد: ملت ما با استقامت، در جنگ اراده ها پیروز شد و کاری کرده است که حاکمان جدید کاخ سفید اکنون بطور مداوم تکرار می کنند که اقدامات دولت قبلی آنها علیه ملت ایران شکست خورده است.
ایثارگران در دوران 8 سال دفاع مقدس با فداکاری‌های خود برای همه الگو شدندبه گزارش عصرپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و ششمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید اظهارداشت: بهترین و پربرکت ترین و والاترین روزی که بزرگترین انسان تاریخ بر قلب مبارکش وحی نازل شد، مبعث است. وحی ای که موجب نجات جامعه دیروز و امروز و فردا خواهد بود تا روز قیامت، که هدایت و نور او به عنوان مشعل دار بزرگ برای همه انسان هاست.

وی افزود: او رحمت برای همه انسان ها و همه جهانیان بوده و امروز هم دنیا از رحمت او بهره برداری و استفاده می کند.

رییس جمهور ادامه داد: در روز بعثت نبی اکرم، بار مسوولیت سنگین بر دوش ما قرار می گیرد، پیامبر مشعل فروزنده هدایت را بر دوش گرفت از امروز یعنی روز بعثت تا پایان عمر مبارکش و بعد هم آن راه را امامان معصوم و در زمان غیبت امام دوازدهم علما، دانشمندان و فرهیختگان را بر دوش دارند.

وی گفت: همه ارزش های ما در سایه انتخاب است اگر ما انتخاب گر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تامین می شود، اخلاق، دین، نوع حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

رییس جمهور ادامه داد: امروز هم ما باید کاری کنیم که این مشعل را بر دوش بگیریم، پیامبر داعی بود و مردم را هم با بیان، حکمت و پندش و  اخلاق زیبا و کریمش فرا می خواند و امروز هم مسلمانان و ایرانیان که پیرو آن پیامبر عظیم و شان هستیم با اخلاق و کردار و درست حرکت کردن باید جاذبه داشته باشیم.

رییس جمهور گفت: پیامبر عزیز ما با تقلب و دروغگویی و هتاکی و تجاوز‌ها مبارزه کرد و همه را به راه حق دعوت می‌کرد و در این زمینه ایثارگران ما در دفاع مقدس و در یک جنگ نابرابر برای همه دنیا الگو شدند.

وی افزود: ایثارگران ما در دوران 8 سال دفاع مقدس، با فداکاری‌شان برای همه جهانیان الگو شدند. ملت بزرگ ایران البته در همه زمینه‌ها اینها قله‌ها را طی کردند، اما قله ایثار قله بلندتری از هر قله دیگری است و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس در آن روزهای بسیار سخت، در آن روزهای تنهایی که ایران مظلوم در کنار راهبری چون امام حکیم و بزرگوار به تنهایی در برابر متجاوزین با حمایت تمام قدرت‌های عالم با جنگ‌افزارهای متعدد ، روی پای خودمان ایستاد.

رییس جمهور گفت: فرزندان عزیز و جوانان دلاور و بسیجیان، سپاه و ارتش و جهادگران ما و همه به میدان جنگ و جهاد شتافتند. آنکه داعیاً الی الله بود، حماسه بزرگ ایثار رزمندگان ما بود، آن حماسه، همه مردم را جذب کرد و در دوران تنهایی و مظلومیت، خداوند پیروزی را نصیب ما کرد.

روحانی افزود: امروز ملت ایران حماسه جدیدی را آفریده آن روز حماسه ایثار و فداکاری در 8 سال بود و امروز در 3 سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایستادگی و مقاومت حماسه افتخارآفرین جدیدی را بوجود آورد.

وی ادامه داد: ابر قدرت دنیا که ظالم‌ترین حکومت مربوط به 4 سال گذشته و حکومت قبلی آمریکا بود که خبیث‌ترین حکومت بود همه تلاش خودش را انجام داد تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خودشان وادار به تواضع کنند اما در این جنگ اراده‌ها ملت ما پیروز شد.

روحانی درادامه گفت: ملت ما کاری کرد که امروز در این حاکمان جدیدی که در کاخ سفید آمده‌اند به طور مداوم تکرار می‌کنند که آن جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است. معنی دیگرش این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است.

رییس جمهورگفت: این یک حماسه بزرگ است. این حماسه دعوت همه آزادی‌خواهان و همه جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید که خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند البته مردم ما رنج بسیار فراوانی را در این 3 سال کشیدند روزهای بسیار سخت مخصوصاً از لحاظ اقتصادی، اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی این ملت به دست آوردند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما در این 3 سال مردم ما رنج را تحمل کردند و امروز، نظام در سایه فداکاری این ملت مقاوم و بزرگ این سرزمین اقتدار بیشتری از 3 سال قبل دارد.

روحانی گفت: امسال، روز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهدا است. امروز روز بعثت و فردا روز بزرگداشت شهدای عزیز است همان روزی که امام بزرگوار ما در سال 58 فرمان تأسیس بنیاد شهید را دادند و این بنیاد در طول این مدت خدمات بسیار زیادی را به این خانواده‌های عزیز انجام داده است.

وی افزود: خانواده‌ها آنقدر گرانقدر و بلندمرتبه هستند که خدمات دولت هر چه هم باشد بسیار، بسیار کوچک است در برابر آن ایثار و فداکاری بزرگی که انجام دادند.

روحانی به تلاش های دولت برای پرداخت مطالبات ایثارگران و خانواده های شهدا اشاره کرد و افزود: وقتی دولت یازدهم را شروع کردیم اولین گزارشی که مرحوم شهیدی رییس پیشین بنیاد ارائه کرد بدهکاری فراوان دولت به خانواده های شهدا بود و در یک سال و نیم اول دولت، بیش ازپنج هزار میلیارد تومان بدهکاری های قبلی به این خانواده ها را پرداخت کردیم.

وی از پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تا امروز برای تامین مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: هفت هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ جهت پرداخت مطالبات ایثارگران پرداخت کردیم و چندماه پیش به سازمان امور استخدامی دستور دادم که ۱۲ هزار جوان از خانواده های شهیدان و جانبازان ۷۰ درصد را استخدام کند که بعدا با اصرار آقای اوحدی رییس بنیاد شهید این رقم به ۱۶ هزار نفر افزایش یافت که در اوایل سال آینده کار استخدامی آنها انجام خواهد شد.

رییس جمهور بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان را نخبه و دانشمند ارزیابی کرد و گفت: «تعداد زیادی از اعضای کابینه دولت از جمله ستاری معاون علمی رییس جمهوری و آقای جهانگیری معاون اول و شخص آقای اوحدی رییس بنیاد شهید از خانواده های شهدا و ایثارگر و آزاده هستند و اینها از افتخارات ما هستند و هر قدمی که برداریم، این قدم کوچک برای ما افتخار است.»

روحانی، تامین مسکن ایثارگران را یکی از دغدغه های دولت عنوان کرد و افزود: بعضی از خانواده های ایثاگران و شهیدان مسکن نداشتند یا اینکه مسکن داشتند اما مسکنشان مشکل داشت؛ امروز افتخار می کنیم ۲۵ هزار زمین برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است و برخی طرح های مربوط به آن هم امروز افتتاح شد و برای آماده سازی این زمین ها کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خانواده های شهدا برای ما بسیار ارزشمند هستند و کار بسیار بزرگی انجام داده اند، گفت: برخی فکر می کنند پرونده شهادت سال ۶۷ و بعد از اتمام دوران دفاع مقدس بسته شد ولی دیدیم که عده ای از عزیزان ما در سوریه، لبنان و عراق در دفاع از حرم اهل بیت(ع) فداکاری کردند و در پایان سال ۹۸، شاهد ظهور مدافعان سلامت در بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی و در مبارزه با بیماری کرونا بودیم که فداکاری بزرگی کردند.

رییس جمهور تصریح کرد: ما در دنیا سرافکنده نیستیم و باوجود فشار و تحریم و اینکه راه رسیدن همه امکانات را به کشور ما بستند اما به لطف خدا سربلند هستیم و امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا از نظر آی سی یو، ونتیلاتور و دارو را شرکت های دانش بنیان درست کردند و در بعضی زمینه ها، قدرت صادرات داریم و دولت هم باوجود فشارها، بودجه های لازم را تامین کرد و معوقات پرستاران را هم پرداخت کرد.

روحانی با بیان اینکه پرستاران و پزشکاران کار بسیار بزرگی انجام دادند، گفت: از آنجا که کادر درمان در وسط میدان مبارزه با کرونا هستند در اولویت دریافت واکسن های وارداتی قرار گرفتند.

وی در خصوص تامین واکسن برای عموم مردم نیز گفت: در داخل، هم برای تولید واکسن اقدامات خوبی صورت گرفته و حتما در سال آینده سه نوع واکسن ساخت داخل رازی، برکت و پاستور را در اختیار مردم خواهیم گذاشت و این واکسن ها اکنون تزریق می شود اما تا زمانی که اجازه واکسیناسیون عمومی داده شود، چند ماهی طول می کشد.

رییس جمهور در پایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس از تعدادی از خانواده های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه امنیت و سلامت قدردانی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: