اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09 March 2021
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: 160 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 56 و با کمک بانک صادرات برای تکمیل سه مجتمع آبرسانی در استان اردبیل اختصاص یافته است.
به‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "فرامرز بهنژاد" اظهار کرد: با بهره‌گیری از اعتبارات ماده 56 الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای تامین مالی توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان اردبیل، بانک صادرات پرداخت 160 میلیارد تومان منابع را متعهد شده است.

وی این مجتمع‌های آبرسانی را زون شرقی مجتمع موران شهرستان گرمی، مجتمع آبرسانی سبلان در مشگین‌شهر و خروسلو در بیله‌سوار اعلام و خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در تلاش است با تکمیل عملیات اجرایی تاسیسات آبرسانی سه مجتمع بزرگ و دارای اولویت با تهیه برنامه اجرایی بخش‌های مهمی از عملیات اجرایی از جمله احداث و ارتقای تصفیه‌خانه، لوله‌گذاری خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و احداث مخازن ذخیره آب شرب را در اولویت کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: مجتمع آبرسانی موران شهرستان گرمی با 30 روستا و جمعیت 7 هزار و 600 نفر برای تامین آب شرب پایدار مردم منطقه در حال احداث است که برای تکمیل این پروژه 142 هزار میلیارد ريال از قانون ماده 56 برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.

بهنژاد بیان کرد: مجتمع آبرسانی سبلان مشگین‌شهر نیز در حال احداث است که با احداث تصفیه‌خانه سبلان و اجرای خط انتقال اصلی از سد سبلان تا تصفیه خانه و آبرسانی به 43 روستا و دو شهر جمعیت 26 هزار و 657 نفری از روستائیان منطقه از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: برای تکمیل این مجتمع بیش از یک هزار و 250 میلیارد ريال از محل اعتبارات ماده 56 اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: مجتمع آبرسانی خروسلو در شهرستان بیله‌سوار که 243 روستا و قشلاق را دربرمی‌گیرد با اجرای خط انتقال اصلی و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ تصفیه‌خانه گل‌مالی و تراز 300 و آبرسانی به 15 روستا و قشلاق جمعیت 2 هزار و 124 نفری را بهره‌مند از آب شرب خواهد کرد.

بهنژاد اظهار کرد: برای این پروژه نیز مبلغ 208 هزار میلیارد ريال از محل اعتبارات ماده 56 منظور شده است.

وی گفت: با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری استاندار اردبیل موفق شدیم با همراهی مدیران بانک صادرات زمینه جذب 160 میلیارد تومان منابع را در یک دوره اجرایی دو ساله فراهم کنیم که موافقت‌های اصولی از دستگاه‌های متولی برای عملیاتی شدن این طرح‌ها انجام شده است.
برچسب ها
وزارت نیرو ، آبرسانی
نام:
ایمیل:
* نظر: