اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09 March 2021
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امروز از ٤٠٠ از روستای آبرسانی شده، ٧ روستا در استان‌های کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ١٢ هزار و ٥٠٠ نفر با کمک خیرین و تامین اعتبار ١٣ میلیارد تومان آبرسانی شده است.
۱۶۸ روستای کشور برای اولین بار از نعمت آب برخوردار شدندبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح پروژه‌های صنعت آب در قالب چهل و چهارمین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران اظهار داشت: از مجموع پروژه‌های امروز بیش از ١٦٨ روستا بطور کامل فاقد آب شرب بودند که امروز از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی با تشکر از مقام معظم رهبری برای صدور مجوز برداشت از اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: از سال ٩٣ آبرسانی به روستاها با هدف گذاری برای آبرسانی به ١٠/٩ میلیون نفر آغاز شد که با احتساب پروژه های افتتاح شده امروز ، تعداد روستاهای آبرسانی شده به ١٣ میلیون و ١٦٣ روستا  با جمعیت ۸.۷ میلیون نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جانباز از برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار به ۹.۳ میلیون نفر تا پایان فعالیت دولت خبر داد و افزود: در سال ۹۹ در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آبرسانی به ۱۶۶۹ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر هدفگذاری شده بود که با احتساب پویش امروز، از این تعداد ۱۶۵۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۴۹ هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: برنامه داریم با اتفاق‌هایی که در لایحه بودجه و مصوبات کمیسیون تلفیق افتاد، در ادامه دولت تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد دیگری از روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند و جمعیت نهایی به ۹.۳ میلیون نفر برسد.

وی گفت: از میان ۴۰۰ روستایی که امروز از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند، ۱۶۸ روستا فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی بودند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به ۷ روستا در این پویش در استان‌های کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری خیران استانی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان آبرسانی شده است.

وی اظهار داشت: این اتفاق خوبی بود که خیران به این سمت سوق پیدا کردند و برای شکل‌گیری این اقدام به طور گسترده در کشور تلاش می‌شود.

جانباز اظهار داشت: تعداد زیادی از این روستاها در چارچوب یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عمدتا در کنار تاسیسات مشترک بهره‌مند می‌شوند و با ادامه حرکت، سرعت کار بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: حجم اجرایی عملیاتی که امروز به بهره‌برداری رسید، افزایش ظرفیت تامین به میزان بیش از ۷۰۰ لیتر در ثانیه است، حدود ۱۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای این روستاها انجام و بیش از ۳۵ هزار متر مکعب مخزن احداث شده است.

وی گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوب محقق نشد و در زمان حاضر بیش از هزار میلیارد تومان به عوامل دست اندرکار، مهندسان مشاور،  پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکاریم؛ البته سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی را در خصوص پرداخت‌ها داده است.



خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: