اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - 11 February 2021
در پنجاهمین برنامه افتتاح جهش تولید با دستور رییس جمهوری؛
۹ پروژه بیمارستانی وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در هفت استان کشور با دستور رییس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانسی و در قالب هفدهمین پویش «ره سلامت» افتتاح شد.
بهره‌برداری از ۹ پروژه بیمارستانی در ۷ استان کشور آغاز شدبه گزارش عصرپرس، در پنجاهمین برنامه افتتاح جهش تولید، ۹ پروژه بیمارستانی وزارت بهداشت و درمان در استان‌های تهران، خوزستان، همدان، ‌مازندران، خراسان شمالی، کرمان و بوشهر صبح امروز (پنجشنبه) با دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

بیمارستان‌های ۱۴۰ تختخوابی باغملک؛ ۱۶۰ تختخوابی شهر قدس؛ ۱۵۴ تختخوابی سپهبد شهید قاسم سلیمانی تویسرکان؛ ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر و ۶۸ تختخوابی زنان و زایمان اسفراین؛ مراکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر‌های بجنورد و شهر بابک و طرح‌های توسعه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی بوعلی ساری و بیمارستان ۷۰ تختخوابی ۱۷ شهریور آمل طرح‌هایی هستند که بهره برداری از آن‌ها آغازشد.

بیمارستان باغملک با ظرفیت 140 تختخواب و زیربنای 13 هزار و 500 متر مربع با اعتباری بالغ بر 259 میلیارد تومان ساخته شده و دارای بخش های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است. 
 
بیمارستان شهر قدس با ظرفیت 160 تخت در زمینی با زیربنای 16 هزار و 800 متر مربع و بخش هایی مانند بستری، جراحی، اورژانس، بلوک زایمان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری با اعتباری بالغ بر 315 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است. 
 
بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر در زمینی با زیربنای 8 هزار و 200 متر مربع و ظرفیت 110 تخت و اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان انرژی اتمی ساخته و تجهیز شده و دارای بخش های بستری، جراحی، اورژانس، سی تی اسکن، آزمایشگاه و تصویربرداری است.
 
بیمارستان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تویسرکان با ظرفیت 154 تخت بیمارستانی در زمینی با زیربنای 16 هزار و 934 متر مربع با اعتباری بالغ بر 314 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و دارای بخش های بستری، جراحی، مراقبت های ویژه، بلوک زایمان، اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری است. 
 
مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد توسط بنیاد امور بیماری های خاص با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در زمینی با زیربنای سه هزار و 630 متر مربع ساخته و تجهیز شده که دارای بخش های دیالیز، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک های تخصصی است.
 
مرکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهربابک نیز توسط بنیاد امور بیماری های خاص در زمینی با زیربنای سه هزار و 150 متر مربع ساخته شده و دارای بخش های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک های تخصصی است که برای ساخت و تجهیز آن، 15 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. 
 
بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اسفراین با ظرفیت 68 تخت بیمارستانی در زمینی با زیربنای سه هزار و 80 متر مربع با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده و دارای بخش هایی مانند زنان، نوزادان، مراقبت های ویژه نوزادان و اتاق عمل است. 
 
طرح توسعه 120 تختخوابی بیمارستان بوعلی ساری با زیربنای 7 هزار و 500 متر و اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان شامل بخش های اورژانس، بستری، جراحی، مراقبت های ویژه، اتاق های عمل است. 
 
طرح توسعه 70 تختخوابی بیمارستان 17 شهریور آمل نیز در زیربنای 4 هزار متر مربع شامل بخش های بستری، اورژانس، بستری داخلی، سی تی اسکن و تصویربرداری است که برای ساخت و تجهیز آن، 65 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

این پروژه‌های بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت که با سرمایه گذاری ۱۳۵۵ میلیارد تومان افتتاح شدند، برای یک هزار و ۷۱۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: