اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 06 February 2021
بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آبادغرب روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی اسلام‌آبادغرب با حضور جهانگیری افتتاح شدبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح امروز(شنبه) در جریان سفر به استان کرمانشاه،‌ با حضور در شهرستان اسلام آباد غرب، فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) که در زلزله سال 96 آسیب دیده بود را افتتاح و از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

وی همچنین در آیین افتتاح این طرح با تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام عزیز و بزرگوار در مقطعی که پیروز شد پیام مهم و حیاتی را به دنیا مخابره کرد و آن پیام این بود که این انقلاب، انقلاب محرومین و مستضعفین است و برای تحقق استقلال،‌آزادی و جمهوری اسلامی ایجاد شده است.


جهانگیری افزود: شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی که در آن زمان آرمان های مردم بود، امروز نیز همچنان تازه است و آن را دنبال می کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه از اسلام‌آباد غرب بعنوان دژ مستحکم جمهوری اسلامی ایران نام برد و افزود: اسلام آباد غرب در این منطقه مرزی هم پایگاه تمدنی ایران و هم مرکز اقوام، مذاهب و فرهنگ های مختلف است که توانسته نمایش خوبی از همبستگی را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس درخشید، تصریح کرد: کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس بعنوان پایگاه مقابله با بعثی ها بود که توانست از وجب به وجب خاک کشور با خون شهیدانی که تقدیم کرد دفاع کند.

جهانگیری افزود: کرمانشاه نه تنها امروز بلکه در آینده نیز پایگاهی قوی و مستحکم و تکیه گاهی بزرگ برای کشور خواهد بود و از مرزهای این آب و خاک دفاع خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه اسلام آباد غرب در دوران دفاع مقدس و خصوصاً در عملیات مرصاد یک نقطه استراتژیک برای ملت ایران محسوب می شود، گفت: وقتی دشمنان فکر می کردند جمهوری اسلامی ایران ضعیف شده و تصورشان این بود که از اسلام آباد غرب عبور می کنند و پس از رسیدن به کرمانشاه به تهران خواهند رسید، نمی دانستند که مردم اسلام آباد غرب با کمک هوانیروز قهرمان کرمانشاه در همین نقطه آنها را زمین گیر خواهند کرد و درسی به آنها خواهند داد که دیگر کسی به فکر تجاوز به این آب و خاک نباشد.

وی ادامه داد: همه به اسلام آباد غرب افتخار می کنیم و وظیفه خود می دانیم که آنچه در توان داریم برای خدمت به مردم این منطقه ارائه دهیم.

جهانگیری با اشاره به زلزله آبان ماه 1396 کرمانشاه، گفت: این زلزله آسیب های جدی به شهرها و روستاهای استان وارد کرد. ما تجربه زلزله بزرگ بم را پشت سر گذاشتیم. زلزله وحشتناکی که حدود 30 هزار نفر تلفات داشت که در زمان خود حادثه تلخ و بزرگی بود اما وسعت و میزان تخریب زلزله کرمانشاه بسیار تکان دهنده بود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آنچه در این حادثه تکان دهنده بود، تخریب ساختمان های نوساز بود، گفت: بسیار تاسف آور بود که چه در بخش مسکن و چه در بخش دولتی ساختمان هایی به بهره برداری رسید که در این حادثه تخریب شد. حتماً کسانی که در ساخت این ساختمانها حضور داشتند خیانت کردند آنها منابع کشور را گرفتند و ساختمان هایی ساختند که نتوانست در برابر زلزله مقاومت کند، باید حتما با این افراد برخورد شود.

وی افزود: نمی شود که دولت پول برای ساخت بیمارستان و یا مسکن بدهد و پس از شش ماه بگویند این بناها در برابر نخستین حادثه طبیعی تخریب شده است.

جهانگیری یکی از دستاوردهای دولت فعلی را ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی پس از زلزله های اخیر دانست و گفت: در بازدید از این واحدها پس از وقوع زلزله مجدد شاهد بودم که این ساختمانها به خوبی مقاومت کرده و آسیبی ندیده اند. نتیجه بازسازی ها باید اطمینان بخش باشد و مردم نسبت به اقدامات انجام شده اعتماد پیدا کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر قرار بود از مناطق زلزله زده بازدید شود، گفت: متاسفانه به علت وقوع بارش باران این امکان میسر نیست و در جلسه استانداری در این خصوص صحبت خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کاری که دولت پس از زلزله کرمانشاه انجام داد یکی از نمونه های کارآمد مدیریتی است، گفت: بگذارید بداندیشان، کج فکران و کسانی که قدرت تشخیص ندارند، نظام اسلامی و دولت ایران را متهم به ناکارآمدی کنند.

جهانگیری با اشاره به عملکرد دولت در بازسازی و مدیریت خسارات و تخریب ها، گفت: صدها واحد عمرانی، کشاورزی، صنعتی و مسکونی دچار خسارت شد اما در دومین سال پس از وقوع زلزله همه آنها بازسازی شدند و در سومین سال ساختمانی نیست که آسیب دیده باشد و کاری روی آن انجام نشده باشد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: بیش از صد هزار واحد ساخته و یا بازسازی شده است، همانطور که در سیل سال 98 نیز صد هزار واحد مسکونی دیگر ساخته و تحویل کسانی شد که از این حادثه دچار خسارت شده بودند.

وی اظهار امیدواری کرد رضایت مردم منطقه از اقدامات انجام شده تامین شده باشد چرا که وظیفه دولت خدمت به مردم است، البته نباید فراموش کرد که مردم هم پای کار آمدند.

جهانگیری با اشاره به افتتاح بیمارستان امام خمینی(ره) در اسلام آباد غرب گفت: مردم مطمئن باشند اراده دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز کامل این بیمارستان برای ارائه خدمات بهتر و کاملتر به آنان است.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود کارنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مقابله با بحران کرونا را درخشان توصیف کرد و با اشاره به فراگیری این بحران در سراسر دنیا و در دسترس بودن کارنامه همه دولت ها در این زمینه گفت: به فضل الهی و همراهی مردم و درخواست همه بزرگان کشور برای رعایت پروتکل ها، کارنامه جمهوری اسلامی ایران ستایش آمیز است.

وی با اشاره به برخی تصمیمات نظیر تعطیلی حرم امام رضا(ع) و یا عدم برگزاری نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب در این مقطع مراسم عزاداری را یک نفره برگزار کردند و این درس را به همگان دادند که موضوع سلامت از همه چیز مهمتر است.

جهانگیری با تجلیل از عملکرد کادر درمانی کشور، گفت: امروز وضع کشور درزمینه تامین امکانات مورد نیاز مقابله با کرونا بسیار خوب شده است،‌ در اسفند سال گذشته بنده رییس بیمارستانی را می شناختم که بدون ماسک در محل کار حاضر می شد و وقتی از او در این خصوص سوال کردم می گفت چون ماسک در اختیار کادر درمانی وجود ندارد من نیز از آن استفاده نمی کنم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: کادر پزشکی کشور در این شرایط ایستادگی کردند، خوشبختانه امروز در تولید ماسک و تجهیزاتی نظیر دستگاه ونتیلاتور موقعیت مناسبی داریم و مطمئن هستم در روزهای آینده با رسیدن محموله های واکسن خریداری شده به نقطه اطمینان بخشی دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: دولت در هیچ مقطعی به علت گران بودن واکسن تاخیر در امر خرید انجام نداد حتی زمانی که اعلام شد قیمت هر دوز واکسن 20 تا 25 دلار است، بانک مرکزی و دولت تقبل کرد که با وجود فشارهای مالی این مبلغ را تهیه کند. ما با وجود همه فشارهای اقتصادی هیچ محدودیتی برای سلامت مردم نداشته ایم و به محض اینکه کمی از فشارهای دولت امریکا برای جابجایی پول کاسته شد و توانستیم راهی برای انتقال ارز انجام دهیم، کار خرید واکسن به انجام رسید. همین تاخیر جزئی نیز به این دلیل رخ داد.

جهانگیری با بیان اینکه امیدوارم واکسن های معتبر وارد کشور و در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: خوشبختانه با تکیه بر توان دانشمندان ایرانی کار ساخت واکسن داخلی نیز به نقطه خوبی رسیده است و به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تزریق واکسن در کشورهای بزرگ با جمعیت زیاد هنوز به بیش از 1 درصد از جمعیت نرسیده است، گفت: مردم اقصی نقاط کشور نباید در زمینه دریافت واکسن احساس تبعیض کنند و وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید دستورالعمل های شفاف در این زمینه تهیه نماید.

به گزارش عصرپرس، بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب که در زلزله ۲۱ آبان ۹۶ آسیب جدی دیده بود، پس از بازسازی توسط وزارت راه و شهرسازی و تجهیز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای خدمت به مردم به چرخه درمان بازگشت.

استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت که این بیمارستان با هشت بخش شامل ۲ بخش زنان، اطفال، مردان، ICU، CCU، POST CCU و رادیولوژی شامل سی تی اسکن، MRI و دیگر بخش ها است.

«هوشنگ بازوند» افزود: این بیمارستان در ۶ طبقه با ۱۲۶ تخت بستری، ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا ساخته شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این بیمارستان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال مقاوم سازی و بازسازی و با اعتبار۴۷۰ میلیارد ریال نیز تجهیز شده و در دومین شهرستان بزرگ استان به مردم خدمت درمانی و تشخیصی ارایه می کند.

به گفته او، این بیمارستان در جریان وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شد و اکنون به صورت کامل بازسازی و تجهیز شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: