اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - 24 January 2021
جمالی‌نژاد:
معاون وزیر کشور با بیان اینکه شهر هوشمند یک ضرورت است،گفت: بحران کرونا علی رغم تمام تهدیدها و مشکلات فرصتی را برای ایجاد فناوری های جدید فراهم کرد.
کرونا علی‌رغم تهدیدها فرصت ایجاد فناوری‌های جدید را فراهم کردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس: مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و باز آفرینی شهری با اشاره به بحران کرونا و ضرورت ایجاد شهر هوشمند گفت: بحران کرونا علی رغم تمام تهدیدها و مشکلات فرصتی را برای ایجاد فناوری های جدید فراهم کرد.

وی افزود: در حوزه هوشمندسازی شرکت های دانش بنیان حضور فعال داشته و امیدواریم با ایجاد این نمایشگاه شاهد حضور فعال تر این شرکت ها باشیم که پاویون‌های مفصلی در حوزه هوشمند سازی شهر‌ها ایجاد شده و اتفاقات خوبی رقم خورده و توانسته‌ایم در این حوزه به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: خوشبختانه این فرآیند‌ها در این حوزه تسهیل و تسریع شده و ما حضور پر رنگ دانش بنیان‌ها را در شهر‌های هوشمند شاهد هستیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در قرن ۲۱ دیگر نمی‌شود با استفاده از ابزار‌های قرن ۲۰ کشور را اداره کرد، افزود: در سده ۱۴۰۰ اتفاقات جدیدی رقم خورده و نگاه جدیدی به شهر‌ها باید داشته باشیم که سعی شده در این نمایشگاه هم به این ابعاد توجه شود.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه نمایشگاه مسکن و شهرسازی و باز آفرینی شهری با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده است، گفت: ما سعی کرده‌ایم در این نمایشگاه با حضور حداقلی و نفوذ حداکثری اتفاقات خوبی را در حوزه نمایشگاه‌ها محقق کنیم و البته با نقد کاری که داشته‌ایم شاهد آن هستیم که پاویون‌های شرکت‌های دانش و استارت آپ‌ها و مراکز رشد دانش بنیان حضور پر رنگی داشته‌اند.

جمالی نژاد با بیان اینکه در زمینه مراکز رشد شهری اتفاقات خوبی رخ داده و کارخانه های نو آوری در این عرصه موثر بوده اند،گفت: نمایشگاه های این چنینی می تواند در کنار ارایه فناوری‌های نوین نگاه مدیران شهری رو به اداره شهرها تغییر دهد.

غلامرضا رضاییان دبیر دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و باز آفرینی شهری در ادامه و در گفتگو با خبرنگار عصرپرس با اشاره به حضور ۲۳۵ شرکت داخلی در این نمایشگاه گفت: در حال حاضر ۸۹ شرکت دانش بنیان و ۶۰ شرکت استارت آپ در نمایشگاه حضور دارند تا با تبادل افکار بتوانیم از پروژهای موفق استفاده کنیم .

رضاييان در ادامه برگزاری نمایشگاه را در ایجاد شهر هوشمند مهم دانست و گفت: ما تلاش کرده ایم با برپای چنین نمایشگاههای به کنترل آلودگی ، کنترل ترافیک و رفاه مردم در زندگی توجه شده و در بحران کرونا تاثیرپذیری شهر هوشمند بیشتر مشاهد می شود. 

وی ادامه داد: تمام شرکت کنندگان در نمایشگاه از شرکت های ایرانی هستند و امیدواریم بتوانیم با شهروند هوشمند شهر هوشمند را ایجاد کنیم . 

خبرنگار : پروین مرادی.

نام:
ایمیل:
* نظر: