اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 28 January 2017
استاندار اردبیل
استاندار اردبیل گفت: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل و نیز بندرخشک در این استان تحول عظیمی در زمینه اقتصادی ایجاد خواهد شد.
منطقه آزاد تجاری و صنعتی تحولی عظیم در اقتصاد است

سرویس اقتصادی عصرپرس: مجید خدابخش استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری استان اردبیل گفت: هم اکنون نقشه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در هیات دولت در دست بررسی است و بزودی با تصویب آن لایحه در مجلس شورای اسلامی طرح می شود.

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار اردبیل گفت: برای راه اندازی بندر خشک زمینه لازم برای اتصال خط ریلی راه آهن جمهوری آذربایجان به اصلاندوز فراهم شده وهمچنین در خصوص راه اندازی منطقه آزاد تجاری ، صنعتی نیز منتظر تصویب نقشه هستیم و تا سه هفته آینده شاهد اعلام نظر هیات دولت و ارسال آن به مجلس برای تصویب نهایی انجام خواهیم بود.

استاندار اردبیل درادامه افزود: در بخش کشاورزی نقشه راه استان اردبیل ترسیم شده و در آن کشاورزی مدرن با استفاده از روش های نوین زراعت و آبیاری ، تبدیل زمین های دیم به آبی ، کشت و زرع درآمدزا و ایجاد اشتغال زیاد پیش بینی شده است.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به اینکه در استان اردبیل بیش از 700 هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد گفت: از این میزان 200 هزار هکتار آبی بوده و 92 هزار هکتار نیز در حال تبدیل شدن از دیم به آبی می باشد.

خدابخش با اشاره به کاشت محصولات گران قیمت از قبیل پسته ، زعفران و بادام زمنیی و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی را در این استان، گفت: خوشبختانه این محصولات در نقاط مختلف استان کاشته شده و برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی هم اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی همچنین به احداث پارک علم و فن آوری در استان اشاره کرد و افرود: این پارک در مساحت 10 هکتار احداث شده و امسال هم 12 میلیارد ریال اعتبار به توسعه آن اختصاص یافته است.

خدابخش گفت: 470 روستا با صرف یک هزار و 700 میلیارد ریال از نعمت گاز بهره مند شدند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا فعالیت های دولت به مردم تبیین شود ، وظیفه ما تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برای افزایش امید مردم است.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه موزه عبرت در اردبیل خبرداد و گفت: این نمایشگاه دهه فجر امسال در سالن فرمانداری برگزار و دستاوردهای سربازان گمنام به نمایش گذاشته می شود.



منطقه آزاد تجاری و صنعتی تحولی عظیم در اقتصاد است
نام:
ایمیل:
* نظر: