اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 13 January 2021
مدیرعامل شرکت برق حرارتی:
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت:‌ واحدهای اول و دوم گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند به ظرفیت 324 مگاوات برای پیک مصرف برق تابستان سال آینده وارد مدار خواهند شد.
واحدهای گازی نیروگاه جدید زرند پیک سال آینده وارد مدار می‌شوندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محسن طرزطلب در جریان بازدید از مراحل ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند استان کرمان، گفت: در راستای اجرای سياست‌های صنعت برق كشور، این نیروگاه با برخورداری از دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت 484 مگاوات در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث این نیروگاه از اوایل سال گذشته آغاز شده و روند اجرای آن با اتکا به متخصصان بومی و تجهیزات ساخت داخل در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت دو واحد گازی 162 مگاواتی نیروگاه از مرز 60 درصد گذشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد نخست گازی نیروگاه خردادماه و واحد دوم آن نیز تیرماه سال آینده وارد مدار خواهند شد تا نقش موثری در تامین برق پایدار پیک تابستان 1400 داشته باشند.

طرزطلب با اشاره به اینکه با تکمیل واحد گازی نیروگاه 324 مگاوات به ظرفیت تولید برق استان کرمان افروده می‌‎شود، افزود: افزايش ظرفيت توليد برق منطقه، تامين بخشی از تقاضا و كمک به افزايش پايداری شبكه سراسری برق كشور، پاسخ به نياز روز افزون رشد مصرف برق منطقه، اشتغال‌زايی، استفاده از حداكثر توان مهندسی داخل كشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نيروگاه‌های حرارتی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

گفتنی است، نیروگاه سیکل‌ترکیبی زرند در کیلومتر 20 شهر زرند در مجاورت روستای علی‌آباد استان کرمان و در زمینی به مساحت 52 هکتار در حال احداث است.










نام:
ایمیل:
* نظر: