اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 05 January 2021
با حضور وزیر نیرو و در قالب سی و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛
پروژه ساز و کاری "سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب برای مدیریت مخازن سدها" در قالب هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.
رونمایی از پروژه ساز و کاری به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا کاویان‌پور رئیس موسسه تحقیقات آب با ارائه گزارشی از جزئیات این سامانه گفت: سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب از سه بخش زیر سیستم پایش، زیر سیستم تصمیم‌سازی و زیر سیستم تحلیل تشکیل شده و به منظور جمع‌آوری داده‌ها برای مدیریت مخازن سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر این اساس، هدف از طراحی این سامانه کشوری تولید، تحلیل و ایجاد دسترسی برخط به داده‌ها و اطلاعات، پایش و پیش‌بینی بارش و سیلاب در رودخانه‌ها و مخازن کشور برای بخش مدیریت سیلاب وزارت نیرو است.

این گزارش حاکی است، از خدمات سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب می‌توان به ارائه مستمر و برخط خدمات به بیش از ۲۰۰ کاربر از مجموعه‌های مختلف وزارت نیرو، پایش نتایج پیش‌بینی‌ها و تهیه و ارسال پیام‌های احتمال وقوع سیلاب به مراجع ذی‌ربط در وزارتخانه و بروز‌رسانی مستمر سامانه از نظر اطلاعات، امکانات و زیرساخت‌ها اشاره کرد.

همچنین مکمل بودن برای روش‌های سازه‌ای، زمان نسبتا کوتاه جهت پیاده‌سازی، سازگاری با محیط زیست و جامعه و هزینه کم و سود بالا از مزایای سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار سیلاب است.




نام:
ایمیل:
* نظر: