اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 23 January 2017
یحیی جامه پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری گامبیا و تبعید به گینه استوایی بیش از 11.4 میلیون دلار از خزانه دولتی و بخشی از اشیای گرانقیمت را از کشور خارج کرده است.

عصرپرس: پس از آنکه یحیی جامه رئیس‌جمهور پیشین گامبیا نتوانست در برابر تهدید نظامی سنگال و موریتانی مقاومت کند و با پذیرش شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، دیروز کشور را به سوی گینه استوایی ترک کرد خبر رسید که وی میلیون‌ها دلار از خزانه را با خود برده است.

به گزارش عصرپرس روزنامه گاردین از قول مشاور "آداما بارو" رئیس‌جمهور جدید گامبیا نوشت: یحیی جامه 11.4 میلیون دلار از دارایی‌های کشور را با خودش به گینه برده است.

مشاور رئیس‌جمهور گامبیا افزود: یحیی جامه یک هفته پیش خزانه دولتی را غارت کرده و از دوهفته پیش بسیاری از اشیای قیمتی دولت را با پرواز اختصاصی از کشور خارج کرده است.

یحیی جامع سال 1994 با کودتای نظامی به قدرت رسید و گامبیا را دومین جمهوری اسلامی قاره آفریقا اعلام کرد. او پس از 22 سال از قدرت کنار رفت و به گینه استوایی تبعید شد.

گامبیا کشور کوچکی در حاشیه رود گامبیا در غرب آفریقا است که با یک و نیم میلیون نفر جمعیت از کشورهای بسیار فقیر این قاره محسوب می‌شود./

*بین‌الملل عصرپرس/ 1199*
  

نام:
ایمیل:
* نظر: