اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 23 January 2017
اتحادیه اروپا دچار مرگ شده، اما از آن خبر ندارد.

عصرپرس: گردهمایی احزاب راست افراطی اروپا در آلمان که تنها یک روز پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ انجام شد همسویی این احزاب با سیاست‌های ترامپ از جمله "پیش‌بینی زوال اتحادیه اروپا" را نشان می‌دهد.

به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارین لوپن، رئیس حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه در گفتگوی اختصاصی با روزنامه «بیلد آم زونتاگ» آلمان، با اشاره به کاهش سرعت رشد اقتصادی اتحادیه اروپا و عدم موفقیت این اتحادیه در زمینه های گوناگون گفت: "اتحادیه اروپا دچار مرگ شده، اما از آن خبر ندارد. میزان بی کاری و فقیر بسیار زیاد است. برای برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم نیز توانایی لازم را ندارد".

لوپن در ارتباط با آینده عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا گفت: "حاکمیت مرزی، پولی، اقتصادی و قضایی خود را از اتحادیه اروپا پس خواهیم گرفت. اگر اتحادیه اروپا بپذیرد، آنوقت اروپایی که از چند ملت تشکیل می شود را می‌سازیم. اگر هم نپذیرد علت خروج خود را به آن‌ها توضیح داده و آن را به رأی خواهیم گذاشت". 


خانم لوپن در گردهمایی آلمان نیز پیروزی ترامپ و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دو واقعه قابل ستایش و امیدوارکننده خوانده بود.

یک روز پس از این گردهمایی بود که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به قدرت گرفتن احزاب پوپولیست در جهان هشدار داد و به مردم اروپا یادآور شد که اشتباه دهه 1930 را که موجب قدرت گرفتن فاشیسم شد را تکرار نکنند. /
 


نام:
ایمیل:
* نظر: