اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - 15 December 2020
مدیرعامل شرکت تولید برق سنندج:
مدیرعامل شرکت تولید برق سنندج گفت: ظرفیت تولید سالانه نیروگاه سیکل‌ترکیبی سنندج با اجرای طرح‌های ارتقای توان ضمن افزایش 500 میلیون کیلووات ساعتی، از مرز 6.5 میلیون مگاوات ساعت عبور کرد.
ظرفیت تولید نیروگاه سنندج 500 میلیون کیلووات ساعت افزایش یافتبه‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت‌ نیرو، "وحید خدیوی" در سی‌ودومین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و افتتاح پروژه ارتقای توان نیروگاه سیکل‌ترکیبی سنندج توسط وزیر نیرو با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ظرفیت واحدهای گازی این نیروگاه 83 مگاوات افزایش پیدا کرده است، گفت:‌ این افزایش ظرفیت معادل 9 درصد ظرفیت زمان احداث این نیروگاه است.

وی تاکید کرد: این مقدار افزایش تولید معادل ساخت یک نیروگاه به ارزش 50 میلیون یورو است که با هزینه یک سوم قیمت ساخت نیروگاه با ظرفیت معادل انجام شده است.  

خدیوی ادامه داد: طراحي به‌روز و فناوري‌هاي استفاده شده در این پروژه، توان جديد واحد سوم گازی نیروگاه را در شرايط استاندارد ايزو از 159 مگاوات به 183 مگاوات و راندمان آن را از 33 درصد به 36.4 درصد افزايش داده است. همچنین اين خصوصيات جديد توربين گاز به گروه مپنا اجازه داده است که در واحدهای سیکل ترکيبی بهره‌وري را از 49 درصد به 55 درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: نتیجه عملی اجرای این طرح در هر واحد گازی علاوه بر افزایش توان توليدي، کاهش مصرف سوخت گاز طبيعي به ميزان 20 ميليون متر مکعب در سال و کاهش 40 هزار تن توليد گاز گلخانه‌اي CO2 را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت تولید برق سنندج اضافه کرد: پروژه‌های ارتقای توان تولید علاوه بر واحدهای گازی نیروگاه سنندج در پنج واحد نیروگاه‌های پرند و عسلویه گروه مپنا و سه واحد گازی نیروگاه‌های علی‌آباد و شاهرود نیز به همین روش اجرا شده است.

خدیوی تاکید کرد: گروه مپنا درصدد است با تكيه بر دانش فني خود راهكارهايي براي بهبود ظرفيت نيروگاه‌هاي موجود كشور در حوزه صنعت برق ارائه دهد. بر همین اساس ارتقای ظرفیت سه توربین گازی نیروگاه سنندج از V94.2  به MGT-70 (VER3)، به معنای توسعه محصولی در کلاس جهانی و با امکان رقابت با محصولات هم‌رده تولید شرکت‌های پیشرو بین‌المللی است.

وی در پایان گفت: این نیروگاه با ظرفیت 1039 مگاوات دارای چهار واحد گازی به ظرفیت 719 مگاوات و دو واحد بخار به ظرفیت 320 مگاوات در هفت کیلومتری شهر سنندج واقع شده است.​
نام:
ایمیل:
* نظر: