اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - 15 December 2020
با حضور وزير نيرو و در سي و دومين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران؛
بهره‌برداری از ۱۴ پروژه صنعت آب و برق به ارزش ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در سه استان با حضور وزیر نیرو و در قالب سی و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز شد.
بهره‌برداري از 7 پروژه‌ صنعت برق خراسان رضوي آغاز شد
به‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو امروز سه‌شنبه از طريق ارتباط ويدئو كنفرانسي، طرح‌هاي افزايش ظرفيت پست 132 كيلوولت بوعلي و خواجه ربيع، پارك آموزشي انتقال و فوق توزيع و افزايش ظرفيت پست 132 كيلوولت موبيل ترشيز كه توسط برق منطقه‌اي خراسان اجرا شده است را آغاز کرد.

اين طرح‌ها با هزينه‌اي بالغ بر 158 ميليارد ريال اجرا و به مرحله بهره‌برداري رسيده است.

بر پايه اين گزارش، برق‌رساني به دو روستا با 33 خانوار نيز از ديگر پروژه‌هايي است كه امروز با اعتباري بالغ بر 1.2 ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيد.

بر اساس اين گزارش، امروز همچنين دو نيروگاه خورشيدي به ظرفيت هر كدام يك مگاوات، جمعا با اعتبار 16 ميليارد تومان و يك نيروگاه بادي 660 كيلوواتي با 8.5 ميليارد تومان هزينه در منطقه خرگرد شهرستان درود افتتاح شد.

سید ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در رابطه با این پروژه‌ها گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 9 هزار و 338 خانوار روستایی با جمعیت 33 هزار و 800 نفر در شهرستان‌های نیشابور، خواف، سبزوار، طرقبه شاندیز، گلبهار، چناران، فریمان، تایباد و سرخس از آب شرب سالم و پایدار برخودار می‌شوند.

وی افزود: برای آبرسانی به این روستاها با صرف 345 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دولتی و خصوصی و صندوق توسعه ملی، اقدام به ساخت سه هزار و 560 مترمکعب مخزن ذخیره و سه ایستگاه پمپاژ آب، اجرای 84 هزار و 250 متر خطوط انتقال، 17 هزار و 200 متر اصلاح و 64 هزار و 300 متر توسعه شبکه شده است.

به گفته وی، آب شرب مورد نیاز این تعداد روستا از 10 حلقه چاه با دبی 67 لیتر برثانیه تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 34 روستای دیگر استان هم با جمعیت 26 هزار نفر در اسفندماه سال جاری با اعتبار 400 میلیارد ریال از آب شرب بهره‌مند خواهند شد. 

علوی به نتایج اقدامات سال 98 در ارتباط با پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: 19 هزار و 700 نفر جمعیت ساکن در 21 روستا و شهر ششتمد نیز با صرف هزینه‌ای بالغ بر 320 میلیارد ریال به آب شرب دسترسی یافتند.

برق‌رسانی به یک روستا، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت امیرکبیر، نوسازی پست ۶۳ شاهرود، واریانت خط ۴۰۰ کیلوولت علی‌آباد و توسعه، احداث، ‌اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع ۵ پروژه در استان سمنان افتتاح شد.

همچنین ارتقای ظرفیت نامی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به ظرفیت ۲۵ مگاوات تنها پروژه افتتاح شده در استان کردستان است .

نام:
ایمیل:
* نظر: