اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - 10 December 2020
رئیس جمهور افغانستان
رئیس جمهور افغانستان در آئین بهره برداری از راه آهن خواف- هرات گفت: مسرت دارم که امروز شاهد بهره برداری از پروژه تاریخی خط آهن خواف- هرات هستیم که نتیجه همکاری‌های دو کشور است.
راه آهن خواف- هرات پروژه تاریخی و حیاتی است
به گزارش عصرپرس،اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح راه‌آهن خواف-هرات که با حضور ویدئو کنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز شاهد بهره برداری پروژه تاریخی و حیاتی راه آهن هرات خواف هستیم.

وی در آئین بهره برداری از راه آهن خواف- هرات و در ارتباط تصویری، افزود: مسرت دارم که امروز شاهد بهره برداری از پروژه تاریخی خط آهن خواف- هرات هستیم که نتیجه همکاری‌های دو کشور است.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: آرزو داشتم در افتتاح این پروژه بزرگ به صورت حضوری با شما دیدار کنم، اما محدودیت‌های ناشی از کرونا باعث شد این پروژه حیاتی را به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کنیم.

رئیس جمهور افغانستان همچنین گفت: مراتب همدردی مردم خود را با مردم جمهوری اسلامی ایران که با موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند اعلام و از کمک‌های شما در مهار کردن موج اول و بهبود مهاجران افغانستان در ایران تشکر می‌کنم.

اشرف غنی در ادامه خطاب به آقای روحانی افزود: از حضور شما در افتتاح این پروژه حیاتی استقبال می‌کنم و از درگاه خداوند برای مردم دنیا و مردم متدین ایران و افغانستان، رهایی از موج دوم کرونا را مسالت دارم.

وی همچنین گفت: تکمیل این پروژه نشانه بارز اراده ملی هر دو کشور و محصول زحمات شبانه روزی و جانفشانی‌های مهندسان، کارگران و مسئولان دو کشور است و افتتاح این پروژه تاریخی را به مثابه گامی مهم در احیا، توسعه و جهش اقتصادی هر دو کشور به فال نیک می‌گیریم و از همه مسئولان دو کشور که در محل افتتاح پروژه حضور دارند تقدیر می‌کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر: