اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 08 December 2020
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت که از ۷۳ هزار نفر ثبت‌نام مسکن ملی در این استان، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط بوده‌اند که از این میزان نزدیک به پنج هزار نفر آورده خود را به‌طور کامل واریز کرده‌اند.
۵ هزار متقاضی مسکن ملی تهران، آورده خود را تکمیل کردندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، «خلیل محبت‌خواه» درخصوص آخرین شرایط طرح اقدام ملی مسکن استان و واریزی‌های انجام شده اظهار داشت: صبح امروز جلسه پیگیری پروژه‌های مسکن ملی به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نمایندگان بانک‌های استان‌ها برگزار شد.

وی ادامه‌داد: در این جلسه "محمود محمودزاده" معاون وزیر راه و شهرسازی، گزارش پروژه‌های در دست اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را ارائه و آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را اعلام کرد، همچنین بررسی آخرین وضعیت تعیین‌تکلیف متقاضیان از دیگر گزارش‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

محبت‌خواه بیان‌داشت: از مجموع متقاضیان مسکن ملی در استان تهران شامل طرح‌های مربوط به اداره کل راه و شهرسازی تهران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید پرند، پردیس و ایوانکی، تاکنون چهار هزار و ۸۶۷ نفر آورده اولیه خود را به‌طور کامل واریز کرده‌اند و وزارت راه مکلف به آغاز پروژه برای این متقاضیان است.

وی ادامه‌داد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عملیات اجرایی پروژه‌ اقدام ملی تولید مسکن را علاوه بر تهرانسر در سایت‌های شهریار، رباط‌کریم، قرچک، اسلام‌شهر و پاکدشت آغاز کرده است.

محبت‌خواه، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مسکن تهرانسر گفت:‌ اکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی دارد و عملیات اجرایی  مسکن ملی در سایر شهرهای استان نیز در مرحله عملیات خاکی است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نیاز به همکاری شهرداری‌ها برای صدور پیش‌پروانه دارد، گفت:‌ سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری‌ها باید در اجرای این طرح ملی همراه شوند، این طرح با هدف مشترک خانه‌دار شدن شهروندان طراحی و اجرایی می‌شود و حضور همه دستگاه‌ها الزامی است.

برای استان تهران ۷۳ هزار واحد مسکن ملی اختصاص یافته که ۴۶ هزار واحد آن در شهرهای جدید این استان ساخته خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: