اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا در اسراییل از تل‌آویو به بیت‌المقدس واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان را در پی داشته است.
هشدار اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ترامپ

عصرپرس: اتحاديه جهانى علماى مسلمان در بيانيه‌اى نسبت به عواقب انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به شهر قدس، شديدا هشدار داده است.
 
به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی در اين بيانيه آمده است: از امت اسلامى می‌خواهيم كه مسئوليت خود در قبال مهمترين وظيفه حاضر را انجام داده و از سازمان‌هاى بين‌المللى نيز درخواست مى‌شود تا از حقوق شرعى و قانونی فلسطينی‌ها دفاع كنند.
 
همچنین در بیانیه اشاره شده است: مشكل تفرقه و چنددستگى باعث شده تا بدخواهان از اين فرصت استفاده كرده و به تضعيف امت و دستيابی به اهداف مادی و فكری خود بپردازند. در همين راستا دونالد ترامپ، برخلاف تصميمات سازمان ملل متحد اعلام كرده كه قصد دارد سفارت آمريكا را به قدس شريف منتقل كند.
 
شایان ذکر است که ترامپ در تبليغات انتخاباتى خود در ماه نوامبر چنين تصميمی را بيان كرد، اما اوباما در آخرين ماه رياست جمهورى خود با استفاده از اختياراتش و امضاى دستورى انتقال سفارتخانه مذكور به قدس را به مدت شش ماه به حالت تعليق درآورد.
 
گفتنی است که از زمان تصميم كنگره آمريكا براى انتقال سفارت اين كشور از تل اويو به قدس در سال 1995 روساى جمهور ايالات متحده همواره دستوراتى مبنى بر تعويق تصميم مذكور به دليل «حمايت از منافع ملى» خود امضا و صادر كرده‌اند.
 
اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سال ۲۰۰۴ توسط یوسف قرضاوی و عبدالله بن بیه از علمای اهل سنت، محمد واعظ‌زاده خراسانی از علمای اهل تشیع و احمد بن حمد بن سلیمان الخلیلی از علمای اباضیه تشکیل شد. این اتحادیه در روابط سیاسی کنونی جهان اسلام، به خصوص در مورد سوریه بیشتر مواضعش علیه ایران و به نفع ترکیه بوده است. /

هشدار اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر: