اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 08 December 2020
باحضور وزیرراه وشهرسازی
اولین چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنو ماتیک واگن‌های باری با حضوروزیر راه وشهرسازی برگزارشد.
نخستین ترمزوچرخ ملی واگنهای باری رونمایی شدبه گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرسمحمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از  اولین چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنو ماتیک واگن‌های باری، گفت: رویکرد خودباوری و توجه به استعدادهای داخلی در راه آهن به یک مساله جدی تبدیل شده و امروز شاهد رونمایی از عقد قرارداد اجرایی دو محصول مهم در راه آهن بودیم. امروز را روز جشن خودکفایی تولید واگن های باری نامگذاری می کنیم. به همت دست اندرکاران هیچ وابستگی در تامین واگن باری نداریم و به قطب تولیدکننده تبدیل می شویم. می توانیم با قابلیت رقابتی که داریم سهمی از سایر بازارها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باور داریم که قدرت اقتصادی ما باید از جغرافیای سرزمینی بزرگتر باشد و به سایر بازارها دسترسی پیدا کنیم. این مساله تنها با تولید رقابتی و استاندارد روز دنیا میسر است. موضوع مهم، رقابتی است که ایجاد شده چون شرکت های مختلفی روی این مساله کار کرده اند اما شرکتی که امروز قرارداد بستیم تلاش بیشتری کرده است.

براساس گزارش عصرپرس، پیش از این چرخ منوبلوک ۱۰۰ درصد وارداتی بود اما پس از تولید توسط شرکت داخلی و انجام تست‌های دقیق از سوی شرکت راه‌آهن، این چرخ تولید شد و به تازگی آخرین تراش چرخ هم تست شده است.

هزینه تولید این چرخ ریالی است و از خروج ارز جلوگیری می‌کند و آن‌طور که مقامات راه آهن می‌گویند در تولید انبوه این چرخ نیز قیمت آن در برابر نمونه مشابه خارجی، رقابتی خواهد شد.

این مراسم با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،محمدرسولی مدیرعامل راه‌آهن، علی اکبر ترکان عضو هیات مدیره شستا و برخی دیگر از مسئولان دولتی از جمله مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی رونمایی شد.

خبرنگار:وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: