اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - 21 January 2017
واکنش سیدمحمد خاتمی به حادثه پلاسکو

عصرپرس: سیدمحمد خاتمی در واکنش به حادثه پلاسکو گفت وضعیت بسیاری از ساختمان‌های تهران ایمن نیست.

به گزارش عصرپرس، متن کامل رئیس‌جمهور پیشین ایران به شرح زیر است:

به نام خدا
حادثه دلخراش فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به قربانی شدن عده ای از هموطنان و بخصوص قهرمانان بزرگواری که فداکارانه برای نجات دیگران اقدام کردند (آتش نشانان عزیز) شد چنان تابسوز و دردآور بود که به بیان نمی آید. من این مصیبت را به مردم شریف ایران و به ویژه بازماندگان عزیزانِ به خدا پیوسته تسلیت عرض می کنم و برای روان پاک آنان و نیز آرامش دل و سلامتی بازماندگان دعا می کنم. 

باید نگران زندگی مردم عزیز بخصوص اهالی محترم تهران بود و این حوادث هشداری است برای همه، بخصوص مسؤولان.

گفته می شود که بارها به صاحبان و مسؤولان ساختمان تذکر داده شده است که وضع ایمنی آن نامناسب است. از این جهت باید ممنون مسؤولان بود ولی آیا به همان اندازه که در جهت منافع مشروع دستگاه‌های دولتی و عمومی محکم و جدی برخورد می شود در این مورد هم جدی برخورد شده است و اگر شده بود چنین حادثه ای پیش می آمد؟ و آیا نباید نسبت به موارد مشابه پی گیری را جدی تر گرفت؟

وضع استحکام ساختمان‌های تهران و نیز راه‌های دسترسی به آن ها در صورت بروز حوادث سنگین چندان مناسب نیست. بعد از زلزله پرخسارت بم (که در زمان ریاست جمهوری من رخ داد) و پیش از آن نسبت به این امر و امور دیگری که برای پیشگیری از خسارات فراوان حوادث لازم است پی گیری و اقدام هایی به عمل آمد، از جمله رعایت قطعی و جدی آیین نامه ساخت و ساز (اعم از بلند مرتبه یا غیر آن) و نیز مقاوم سازی ساختمان‌های فرسوده یا قدیمی یا آنچه براساس ضابطه و معیارهای ایمنی ساخته نشده است و وزارت مسکن جدا وارد عمل شد؛ شهرداری هم همکاری کرد. نمی دانم پس از دولت ما این امر پی گیری شد؟ و اگر شده بود آیا وضع بهتری را شاهد نبودیم؟

به هر حال همه باید از قصور و تقصیرهای خود به خدا پناه ببریم و من حتی نمی خواهم بگویم که در زمان ما هم برنامه های کاملی در این زمینه پیاده شد. روا نیست که مردم بزرگوار و فداکار ما که در همه زمینه ها هزینه های فراوان پرداخته اند بیش از این هزینه بپردازند.

ضمن تشکر از همه کسانی که واقعا در این چند روز تلاش کردند (و می کنند) که تا حد امکان تلفات کمتر و جلو خسارت‌های بیشتر گرفته شود، امیدوارم در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سیدمحمد خاتمی
دوم بهمن ماه 

واکنش سیدمحمد خاتمی به حادثه پلاسکو


نام:
ایمیل:
* نظر: