اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 02 December 2020
بخشی پور:
نماینده مجلس یازدهم،با انتقاد از عدم توجه دولت به اجرای راه آهن غرب کشور، گفت: عدم اجرای این پروژه تبعات بسیاری را برای کشورمان به دنبال دارد، به طوری که با این وضعیت، ایران کریدور بسیار مهم شرق به غرب آسیا را از دست خواهد داد
ایران در آستانه از دست دادن کریدور مهم شرق به غرب آسیا
به گزارش عصرپرس، مجتبی بخشی‌پور ،نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو با انتقاد از عدم توجه دولت به اجرای راه آهن غرب کشور، گفت: عدم اجرای این پروژه تبعات بسیاری را برای کشورمان به دنبال دارد، به طوری که با این وضعیت، ایران کریدور بسیار مهم شرق به غرب آسیا را از دست خواهد داد و مسئولیت این اتفاق با دولت است.

موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ایران در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای

نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت های گسترده کشورمان در حوزه ذخایر نفت،گاز، ذغال سنگ، قیرطبیعی و گردشگری، افزود: یکی از ظرفیت های برجسته کشورمان موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای است.

سرمایه گذاری میلیاردی برخی کشورهای همسایه برای تغییر مسیر کریدور شرق به غرب آسیا

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک توسعه راه آهن غرب کشور، گفت: در شرایط کنونی شاهدیم که حتی برخی از کشورهای همسایه شرقی و شمالی  در چند سال اخیر به این رقابت اقتصادی ورود کرده اند و با هزینه‌های ده‌ها میلیارد دلاری در حال تلاش در تغییر این کریدور به داخل کشور خود هستند.

بخشی‌پور ادامه داد: به هیچ وجه نباید به این مهم کم توجه بود، زیرا در صورت عقب ماندن از این رقابت و تداوم غفلت در اجرای راه آهن غرب کشور و تقویت کریدور شرق به غرب، تلاش های آتی بی فایده و حتی هزینه های قبلی نیز بی اهمیت و یا کم اهمیت شده و فرصت شکوفایی اقتصادی در این رقابت بسیار مهم از دست خواهد رفت.

به گزارش خانه ملت، وی گفت: دولت باید با تامین اعتبارات ویژه و به موقع، نسبت به فعال سازی پروژه راه آهن غرب کشور (تهران –کرمانشاه اسلام آباد غرب –خسروی) اقدام کند تا این کریدور  بسیار مهم از دست نرود.
نام:
ایمیل:
* نظر: