اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 21 November 2020
مجري طرح اصلاح و بهينه‌سازي شركت برق منطقه‌اي باختر از پايدارسازي ترانس‌هاي برروي چرخ وريل و جلوگيري از خسارت به آنها درزمان وقوع زلزله خبر داد و گفت: مجموعا از تعداد 278 دستگاه ترانس‌هاي بر روي چرخ و ريل در حوزه برق باختر تعداد 226 دستگاه ترانس بر روي فوندانسيون مستقر شده كه 81 درصد از كل ترانس‌ها است.
پايدارسازي ترانسفورماتورهاي قدرت در شركت برق منطقه‌اي باختربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محمدرضا طهراني با اعلام این خبر افزود: يكي از خسارت‌هاي مهمي كه در زمان بروز زلزله به شبكه‌هاي برق وارد مي‌شود، سقوط ترانس‌ها از روي چرخ و ريل و آسيب جدي به مجموع هسته و سيم پيچ‌هاي مربوطه است و نمونه آن آسيب به ترانس‌ها در زلزله سرپل ذهاب بود كه خسارت‌هايي به ترانس‌ها در آن منطقه وارد شد و باعث ايجاد وقفه در برق‌رساني به مشتركا‌ن در زمان بسيار سخت بحران شده و هزينه‌هاي گزافي به صنعت برق كشور تحميل کرد.

وي ادامه داد: بنابراين از اواخر سال 97 و با هدف پايدارسازي ترانس‌هاي بر روي چرخ و ريل و جلوگيري از خسارت به آنها در زمان وقوع زلزله، پايدارسازي آنها شامل اصلاح و تقويت فونداسيون فعلي و بركناري چرخ و ريل آنها و نصب ترانس بروي فونداسيون جديد، در دستور كار قرار گرفت.

مجری طرح اصلاح و بهینه سازی شرکت برق منطقه ای باختر خاطرنشان کرد: از مجموع 278 دستگاه ترانس موجود در پست‌هاي برق باختر تعداد 180 دستگاه بروي فونداسيون نصب بوده و بنابراين نياز به بركناري چرخ و ريل 97 ترانس باقيمانده است كه از اين تعداد در سال97 ترانس شماره 1 پست پالايشگاه تقويت شده و پس از بركناري از روي چرخ بر روي فونداسيون مستقر شده است.

طهرانی اظهارداشت: همچنين در سال 98 تعداد 14 دستگاه شامل ترانس دو پست نهاوند یک، ترانس دو پست خمين دو، ترانس یک و دو پست بروجرد سه، ترانس دو پست لابن، ترانس یک و دو پست ايبك آباد، ترانس یک و دو پست اراك چهار، ترانس یک و دو پست اراك پنج ، ترانس دو پست پلدختر یک و ترانس یک و دو پست همدان چهار تقويت فونداسيون شده و بر روي فونداسيون قرار گرفته‌اند.

مجری طرح اصلاح و بهینه‌سازی برق باختر گفت: در سه ماه دوم سال جاری پایدارسازی مجموعه تعداد ۲۶ دستگاه ترانس و راکتور تا پایان امسال برنامه ریزی شده و در حال انجام بوده که تا پایان آذرماه انجام خواهد شد.

وی در پايان یادآور شد: با احتساب موارد مجموعا تعداد 226 دستگاه ترانس در حوزه برق منطقه‌اي باختر بر روي فونداسيون مستقر شده كه 81 درصد از كل ترانس‌ها است و تنها 42 دستگاه ترانس بر روي چرخ و ريل باقي مانده كه قرار است طي سال‌هاي 1400 و 1401 پايدارسازي شوند.

این گزارش می‌افزاید، از ابتداي اين طرح در سال 97 تاكنون مجموعا تعداد 52 دستگاه ترانس پايدار سازي شده اند .




نام:
ایمیل:
* نظر: