اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 16 November 2020
معاون هماهنگي توزيع توانير عنوان کرد:
معاون هماهنگي توزيع توانير با اشاره به برگزاري مانور سراسري تعمير شبكه‌هاي برق گفت: اين برنامه از 29 و 30 ماه جاري آغاز و پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه نیز انجام خواهد شد.
مردم خرابي‌هاي شبكه برق را گزارش كنند، اصلاح می‌كنيمبه گزارش سرويس اقتصادي عصرپرس از پاون، غلامعلي رخشاني مهر با بيان اين كه نخستين مانور سراسري تعميرات شبكه‌هاي فرسوده توزيع برق در روزهاي 29 و 30 آبان ماه(پنجشنبه و جمعه هفته جاري) برگزار مي‌شود، افزود: براي نخستين بار در كشور و در يك حركت جمعي، يك‌هزار و 300 كيلومتر شبكه اصلاح و بازسازي خواهد شد كه مي‌تواند باعث ايجاد هم افزايي و كاهش هزينه‌هاي تعميرات شود.

رخشاني مهر با بيان اين كه اين حركت تنها در ماه جاري نخواهد بود، بر لزوم ايجاد مطالبه‌گري از سوی مردم تاكيد كرد و گفت: از اين پس، پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه، بازسازي و تعميرات شبكه‌هاي برق به صورت سراسري انجام خواهد شد و به همين دليل از هموطنان درخواست داريم مشكلات، خرابي‌ها، باز بودن درب تابلو برق، سيم پارگي‌، باز بودن درب ورودي سيم‌ها در تيرهاي آهني برق و ... را به ما اطلاع دهند تا همكاران ما براي رسيدگي و تعمير آنها اقدام كنند.

وي افزود: هموطنان مي‌توانند مشكلات و خرابي شبكه‌هاي توزيع را از طريق "اپلكيشين برق من" يا شماره 121 اعلام كنند.

رخشاني مهر با اشاره به اينکه همكاران مواردي را كه نياز به رسيدگي فوري داشته باشد، بلافاصله انجام خواهند داد، افزود: برخي موارد نيز در برنامه‌ريزي‌ها گنجانده شده و نسبت به تعمير و بازسازي آن در پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه اقدام مي‌شود.

معاون هماهنگي توزيع توانير گفت: طول و گستره شبكه‌هاي توزيع برق بسيار زياد است و با وجود بازرسي‌هاي مداوم، ممكن است برخي موارد و اشكالات در شبكه نيز در فاصله بازرسي‌هاي دوره‌اي ايجاد شود و به همين دليل مردم مي‌توانند به عنوان "چشم بيناي برق" موارد موجود را به شركت‌هاي برق در سراسر كشور گزارش كنند.

رخشاني مهر اضافه كرد: اين مانور با رويكرد تحول ديجيتال در نظام نگهداشت و تعميرات و با محوريت مديريت دارايي‌هاي فيزيكي براي اولين بار در سطح كشور اجرا خواهد شد که كاهش خاموشي‌هاي ناخواسته و افزايش پايداري شبكه، از مهمترين آثار آن به شمار مي‌رود.

مديركل نظارت بر توزيع توانير نيز در همين خصوص با بيان اينكه در اين مانور عملياتي دو روزه، بيش از يك‌هزار و 300 كيلومتر شبكه توزيع برق و 17 هزار و 299 كانون خطر (نقاطي كه ممكن است براي مردم خطرآفرين باشد) در سراسر كشور اصلاح و بازسازي خواهد شد، خاطرنشان كرد: در اين مانور سراسري تعميرات شبكه‌هاي فرسوده توزيع برق، بيش از 3 هزار و 900 نيروي تخصصي در قالب يك‌هزار و 327 اكيپ عملياتي حضور خواهند داشت.

"مسعود صادقي" گفت: در برنامه تعميرات سراسري شبكه‌هاي توزيع برق كه در سطح كشور اجرايي مي‌شود، بيش از 50 كيلومتر شبكه مسي به كابل خودنگهدار تبديل، 963 پايه برق جابه‌جا و 10 هزار مورد مقره‌شويي انجام خواهد شد.

مديركل نظارت بر توزيع توانير، تبديل شبكه‌هاي سيم مسي به كابل خود نگهدار، رفع اتصالات سست، بهسازي وضعيت درب پست‌ها، تابلوها، شالترها و دريچه پايه‌هاي فلزي را از جمله محورهاي اين مانور سراسري عنوان كرد و افزود: ترميم و بازسازي ارتينگ شبكه، اصلاح و نوسازي جعبه انشعاب و كابل سرويس انشعاب، بهسازي روشنايي معابر و رفع خاموشي و متعادل سازي بار ترانسفورماتورهاي توزيع از ديگر محورهاي اين مانور است.






نام:
ایمیل:
* نظر: