اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 09 November 2020
در سفر وزیر نیروی ایران به دوحه صورت گرفت؛
در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر، دو طرف بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در کنار مناسبات فرامنطقه‌ای و نقش مهم این تعاملات در تامین امنیت دو طرف تاکید کردند.
تحویل پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران به امیر قطر گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون همکاری اقتصادی مشترک ایران و قطر برای تحویل پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران به امیر قطر با وی دیدار کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و سازنده برگزار شد، وزیر نیروی ایران و "تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر ضمن تاکید بر لزوم تقویت روابط فی‌مابین عنوان کردند که بر اساس تصمیم‌ها و توافقاتی که در سفر سال گذشته امیر قطر به تهران و در جریان دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران گرفته شده، گام‌های اساسی برای اجرایی کردن این تصمیمات برداشته شود.

دو طرف همچنین تاکید کردند که همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند برای توسعه پایدار و رفاه و امنیت مردم دو کشور نقش اساسی داشته باشد و ایران و قطر به عنوان دو کشور دوست و همسایه، جدای از مناسبات فرامنطقه‌ای لازم است که در منطقه همکاری خود را روز به روز گسترش دهند و الگویی برای دیگر کشورها باشند.

 در این دیدار، امیر قطر ضمن ابلاغ احترام‌ متقابل به رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای ملت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در این دیدار، مقرر شد بر اساس یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، ایران و قطر در تمام زمینه‌های مندرج در اسناد این کمیسیون، همکاری خود را گسترش دهند.

 همچنین در این دیدار، امیر قطر دستورات لازم را به "علی‌الکواری" وزیر صنعت و تجارت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر ابلاغ کرد تا در اسرع وقت، اسناد گسترش همکاری اقتصادی دو کشور نهایی شده و تصمیمات لازم اجرایی شود.




نام:
ایمیل:
* نظر: