اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 17 January 2017
در گزارش عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان اعلام شد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صادرات غیرنفتی استان سمنان در 8 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی 12 درصد رشد کرد.

رشد 12 درصدی صادرات سمنان در 8 ماهه امسال

سرويس اقتصادي عصرپرس: بهروز آسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:براساس اعلام گمرک استان 84 میلیون دلار کالای غیر نفتی در 8 ماهه امسال  از این استان صادر شده است .

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، آسودی گفت: بیش از 185 هزار تن انواع کالا در همین مدت از سمنان صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی 42 درصد کاهش داشته است.

آسودی سهم صادرات بخش صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کل صادرات کشور در 8 ماهه امسال را 0.3 درصد اعلام کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه میزان واردات به این استان طی 8 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشته است افزود: براساس آمار گمرک استان ، میزان واردات به استان در 8 ماهه امسال بیش از24 میلیون دلار بوده و این میزان از لحاظ وزنی 14.6 هزار تن  برآورد شده است.

آسودی در ادامه تعداد پروانه‌ های بهره‌برداری صنعتی صادر شده طی این مدت را  100 فقره اعلام و اضافه کرد: اشتغالزایی حاصل از این تعداد پروانه بهره برداری یک هزار و 787 نفر و سرمایه‌گذاری صورت گرفته  8 هزار و 843  میلیارد ریال بوده است.

وی افزود :  419 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی 10 هزارو 156 نفر در همین مدت در استان سمنان صادر شده است که پیش بینی می شود 15 هزار و 271 میلیارد ریال سرمایه گذاری در آن صورت گیرد.

آسودی تعداد پروانه اکتشاف معدنی را 20 فقره و گواهی کشف را 19 فقره اعلام و تصریح کرد: 36 فقره پروانه بهره‌ برداری معدن  با اشتغالزایی 235 نفر و سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال نیز در همین مدت در استان صادر شده است.

وی تعداد پروانه های کسب صادر شده طی 8 ماهه امسال را در بخش خدماتی 240 فقره ، در بخش توزیعی 350 فقره و در بخش تولیدی 170 فقره اعلام کرد و گفت : در این مدت هیچ واحد صنفی بدون پروانه در این بخشها نداشته ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تعداد کل واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب دراستان را 2 هزارو 200 مورد اعلام کرد.

وی به تشکیل 2 هزار و 580 مورد پرونده در بخش بازرسی در 8 ماهه امسال نیز اشاره کرد و گفت:  2 هزار و 785 مورد تخلف شناسایی در این مدت شناسایی شده است.

آسودی افزود: 44 هزار و 147 مورد بازرسی در 8 ماهه امسال در استان انجام شده است و یک هزار و 111 گزارش نیز رسیدگی شده است.

وی با اشاره به صدور 21 فقره کارت بازرگانی از ابتدای امسال تا پایان آبان در این استان ادامه داد: طی این مدت 59 فقره کارت بازرگانی تمدید شده است .

به گفته آسودی تعداد بافندگان فعال استان بیش از 8 هزار نفرند که با راه اندازی 6 مجتمع قالیبافی در استان از ابتدای سال تا پایان ابان ماه سال جاری تعداد 350 نفر به بافندگان این استان افزوده شدند.

 

پايان پيام/

                                                                       رشد 12 درصدی صادرات سمنان در 8 ماهه امسال

نام:
ایمیل:
* نظر: