اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 17 January 2017
دیپلمات‌های پیشین آمریکا از ترامپ خواستند سیاست‌های آمریکا در قبال پاکستان را بازنگری کند.
سیاست‌های ترامپ در برابر افغانستان و پاکستان بررسی شد

عصرپرس: تعدادی از دیپلمات‌های پیشین امریکایی در همایشی با عنوان "افغانستان و حکومت ترامپ" در دانشگاه "جان هاپکینز واشنگتن" به تحلیل سیاست‌های آمریکا در افغانستان پرداختند.

به گزارش عصرپرس به نقل از طلوع‌نیوز، شرکت‌کنندگان در این همایش پایان دادن به بحران افغانستان را در گرو هماهنگ شدن تلاش‌های سیاسی و نظامی امریکا با کشورهای دیگری که در بحران افغانستان دخیل هستند عنوان کردند.
 
سکات واردن رییس بخش افغانستان و آسیای مرکزی در موسسه صلح امریکا گفت: «باید همسایگان افغانستان به این باور برسند که ما تعهدات درازمدت در برابر افغانستان داریم و شما نمی‌توانید بازی انتظار کشیدن را ادامه دهید و از اوضاع سود ببرید.»

جیمز کنینگهم سفیر پیشین امریکا در افغانستان نیز گفت: «ما نیاز داریم تا محاسبه راهبردی‌مان را از پاکستان تغییر دهیم تا این کشور ناچار به توقف فعالیت‌های طالبان و شبکه حقانی شود و پناهگاه‌های امن آنها را نابود سازد.»

جیمز کنینگهم افزود: «ماهیت حضور و تعهدات امریکا در منطقه برای همه باید آشکار باشد. در کنار این امریکا همکار و هم‌پیمان حکومت افغانستان خواهد بود و تعهداتش به این کشور چک سفید نخواهد بود.»

کینت کالدر رییس بخش آسیای شرقی دانشگاه جان هاپکنز امریکا در این همایش گفت: «افغانستان اهمیت فوق‌العاده‌ای در آسیا دارد. این کشور در کنار چین و در نزدیکی هند، دو کشور پرجمعیت جهان قراردارد. از همین رو بدتر شدن اوضاع این کشور در یک سال گذشته باعث نگرانی این کشورها نیز شده است.»

به گزارش طلوع‌نیوز سیاستمداران آمریکایی در این کنفرانس از دونالد ترامپ خواستند که افغانستان را در چارچوب چالش‌های وسیعی که امریکا و هم پیمانش درخاورمیانه با بخش‌های دیگر جهان با آن‌ها  روبه رو است قرار دهد و نگذارد جهان‌بینی داعش در افغانستان گسترش یابد.

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: