اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - 22 October 2020
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير:
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير با اعلام اینکه هر ماه هزار مگاوات آمپر ترانس وارد مدار می شود، گفت: سالانه به 9هزار مگاولت آمپر ظرفيت جديد ترانسفورماتوري در كشور نياز داريم و تا پايان امسال به طور متوسط ماهانه يكهزار مگاولت آمپر ترانس وارد مدار مي شود.
تا پایان سال ماهانه هزار مگاوات آمپر ترانس وارد مدار می شودبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير در افتتاحیه هفتمين كنفرانس بين المللی ترانسفورماتور كه به صورت مجازي برگزار شده، با اعلام این خبر افزود: نياز به توسعه سالانه حداقل 9000 مگاولت آمپر ترانس انتقال و فوق توزيع در كشور وجود دارد.

‎رجبي مشهدي در خصوص اهداف و ضرورت هاي مديريت دارايي هاي فيزيكي ترانسفورماتورهاي قدرت،‎گفت: اين نوع مديريت شيوه ها و فرآيندهاي خاصي را شامل مي شود كه از طريق آن ها دارايي ها، هزينه ها، ريسك ها و عملكرد آنها در طي چرخه عمر دارايي ها با هدف تحقق برنامه استراتژيك سازماني به طور بهينه و پايدار بهره برداري و اداره مي شود.

‎وي ادامه داد: كاهش حوادث و تداوم فرايند توليد تا مصرف، كاهش سرمايه گذاري و استفاده بهينه از سرمايه ها كاهش هزينه ها و افزايش درآمد جلوگيري از فرسودگي زودرس و افزايش طول عمر تجهيزات در اين نوع مديريت دنبال مي شود.

‎معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير اظهار داشت: هم اكنون  حدود 65 ترانس با ظرفيت 2820 مگاولت آمپر  با عمر بالاي 50 سال و 255 ترانس با ظرفيت 15231  مگاولت آمپر با عمر بين 40تا 50 مگاولت آمپر در كشور وجود دارد.

‎رجبي مشهدي اظهار داشت: با پايش دقيق و تعميرات بهينه مي توان نرخ خرابي ترانسفورماتور هاي با عمر بالا را كاهش داد.

‎وي همچنين در خصوص وضعيت بارگيري پست هاي انتقال نیز گفت: هم اكنون 29درصد از كل ظرفيت ترانسفورماتور ها با  بيش از 70درصد ظرفيت اسمي و 18درصد از كل ظرفيت ترانسفورماتور ها، با  كمتر از 40درصد ظرفيت اسمي بارگيري مي شود.

‎رجبي مشهدي خاطرنشان كرد:با جابه جايي تنها نيمي از اين ظرفيت، 1950ميليارد تومان صرفه  اقتصادي نصيب كشور خواهد شد.

افزایش ضریب بهره برداری تجهیزات با هوشمند سازی شبکه 

‎معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير همچنين ‎در خصوص هوشمندسازي ترانسفورماتورها نيز گفت: با هوشمندسازي شبكه و اتوماسيون و بكارگيري حفاظت ويژه مي توان افزايش ضريب بهره برداري  تجهيزات موجود و مديريت دارايي را پيگيري كرد.

‎رجبي مشهدي همچنين با اشاره به ‎محدوديت سرمايه، روند فرسودگي و پيري تجهيزات اذعان كرد: با وجود همه اين چالش ها، نياز به سرمايه گذاري جديد جهت پاسخگويي به نياز مصرف با رويكرد نوين مديريت دارايي اجتناب ناپذيراست. 
وي تاكيد كرد: روند نگهداري ترانسفورماتورهاي قدرت نيز بايد  از وضعيت سنتي به مكانيزه و هوشمند تغيير يابد. 

به گزارش عصرپرس، اين كنفرانس مهم ترين اتفاق سالانه كشور در صنعت ترانسفورماتور در ايران است كه  هرساله بيش از 500 كارشناس ترانسفورماتور از سراسر دنيا در اين كنفرانس شركت  وآخرين پيشرفت هاي صنعت ترانسفورماتور  را با يكديگر به اشتراك مي گذارند که امسال به منظور حفظ فاصله گذاري اجتماعي، به صورت مجازي و در قالب وب كنفرانس برگزار شد.

شایان ذکر است: دراين كنفرانس از 125 مقاله ارسالی بيش از 20 مقاله توسط متخصصان ارائه شده است.







خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: