اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 17 January 2017
دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی در پی مخالفت آمریکا با صدور ویزای درمان روز دوشنبه در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دبیرکل نهضت آزادی در ازمیر عمل شد

عصرپرس: دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران روز دوشنبه در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بنا به اطلاعات درج شده در برخی رسانه ها و به خصوص صفحه نزدیکان ابراهیم یزدی در اینستاگرام و توئیتر طبق اعلام خانواده وی و بنابر اظهارنظر پزشک جراح، عمل موفقیت آمیز بوده است.

طبق اعلام بستگانش در شبکه توئیتر، یزدی در حال حاضر به هوش آمده و در بخش آی.سی.یو بیمارستان بستری است. 

ابراهیم یزدی که قصد داشت برای انجام عمل جراحی به آمریکا برود، با مخالفت سفارت آمریکا برای صدور ویزا مواجه شد و عصر امروز در ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت. 

به گزارش عصرپرس، در همین رابطه دکتر مهدی نوربخش داماد دكتر ابراهيم يزدی در مصاحبه با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: آقای یزدی روز دوشنبه در یکی از بیمارستانهای تخصصی شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود: این عمل جراحی حدود 6 ساعت به طول انجامید و موفقیت آمیز بوده است و همسرم نیز در کنار و همراه ایشان است.

نوربخش همچنین گفت: قرار بود برای عمل جراحی به آمریکا برویم. به همین دلیل دو هفته منتظر صدور ويزای آمریکا از سوی سفارت این کشور در آنکارا ماندیم، اما آنها باوجود اینکهآقای یزدی و خانواده او را به خوبی و کاملا می شناختند به دلایل امنيتی سفارت حاضر نشدند ويزا صادر كنند.

او ادامه داد: به همین خاطر با مشورت دختر و پسر آقای یزدی که هر دو طبیب هستند در ازمير تركيه بهترين بيمارستان و پزشک متخصص برای اين بيماری و جراحی را يافته اند و حاضر شده بستری شود.

داما دکتر یزدی در پاسخ به پرسش خبرنگار آنکارا از اعلام اسم بيمارستان و دكتر مربوطه و نوع بيماری يزدی به دلایل رعايت مسائل امنيتی عذر خواست.

وی که از کهولت سن و سرطان پروستات رنج می‌برد، در سال های اخیر تحت درمان بوده است.

ابراهیم یزدی متولد سال 1310 قزوین، فعال سیاسی ایرانی و دبیرکل نهضت آزادی ایران است. وی پس از پیروزی انقلاب 1357 ایران در بهمن 57 به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران درآمد و با آغاز به کار دولت موقت انقلاب به سمت معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب انتخاب شد.

وی مدتی به سرپرستی مؤسسه کیهان منصوب شده و پس از استعفای کریم سنجابی از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت انقلاب معرفی شد.

وی پس از درگذشت مهدی بازرگان به دبیرکلی نهضت آزادی انتخاب شد.

نهضت آزادی ایران در سال ۱۳۴۰ پس از ایجاد اختلاف بین اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران و با تایید و حمایت دکتر محمد مصدق توسط مهدی بازرگان، یدالله سحابی و آیت‌الله سیدمحمود طالقانی با تاکید بر هویت اسلامی و ایرانی و با هدف مبارزه با استبداد و کسب آزادی‌های اساسی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و اسلامی تاسیس شد.

چهره‌هایی چون احمد صدر حاج سیدجوادی، سیدمحمدمهدی جعفری، محمدرحیم عطایی، عباس رادنیا، حسن نزیه، منصور عطائی، عزت‌الله سحابی و عباس سمیعی از نخستین اعضای آن بودند. 

دکتر شریعتی، دکتر مصطفی چمران، دکتر ابراهیم یزدی و صادق قطب‌زاده پایه‌گذاران نهضت آزادی در خارج از کشور بودند.

پایان/ 

نام:
ایمیل:
* نظر: