اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 15 October 2020
رئیس مجلس شورای اسلامی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهیدان شوشتری و محمدزاده در مسیر وحدت خون دل‌ها خوردند.
تجلیل از تلاش‌های شهیدان شوشتری ومحمدزاده درمسیر وحدتبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمدباقر قالیباف صبح امروز در یادواره شهدای وحدت در محل سالن انقلاب تلاشهای شهیدان شوشتری و محمدزاده در مسیر وحدت مجتمع آیه‌ها در مشهد افزود: امروز کنار یکدیگر گرد آمدیم تا از وجود خانواده شهدا بهره ببریم و از شهدای بزرگی مانند شهید شوشتری یاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید شوشتری در میان مسلمانان کاملاً شناخته شده است، پس از دفاع مقدس تعدادی از افراد هنوز در سنگر جنگ بودند و از صحنه جنگ دور نشدند تا که به شهادت رسیدند، شهید شوشتری از روزهای ابتدایی در کردستان سنندج حضور یافت، همچنین وی در دوره دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مجاهدت کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار هرگز خودش را در گروه‌ها قرار نداد تاکید کرد: برای شهید شوشتری مهم انقلاب، رهبری و مردم بود و همه چیز را در خدمت امنیت و وحدت و خدمت قرار داده بود.

وی افزود :شهید شوشتری تا پایان زندگانی برای مردم جنگید و او و سایر شهدا وحدت خون دل خوردند و خون دادند که به مسلمانان خدمت کنند، این افراد تربیت شده فرهنگ بسیج و خدمت به مردم هستند، شهید شوشتری در اوج شجاعت و مدیریت، آرامش و متانت خود را از دست نمی‌داد.

قالیباف تاکید کرد: شهید شوشتری، شهید سلیمانی، شهید کاوه و سایر شهدا به ما آموختند که خداباوری و مردم باوری دو اصل مهم در زندگانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی بیان کرد: ‌باید روحیه‌هایی همچون روحیه شهید سلیمانی را به مردم و به ویژه نسل جوان خود منتقل کنیم؛ سردار سلیمانی مردم باوری و خداباوری را در خدمت مبارزه با استکبار قرار داده بود و امروز نیز باید در حل معضلات کشور به ویژه تورم و گرانی  این دو مسئله را مبنا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: چالش‌هایی که در بخش اقتصاد کشورمان وجود دارد به دلیل دوری از بحث خداباوری و مردم‌باوری است، زمانی که ما به جوانان باور نداشته باشیم و اقتصاد ما متکی به دولت باشد شرایط بهتر از وضعیت کنونی نمی‌شود، در صورتی که به مردم تکیه کنیم می‌توانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

قالیباف گفت: عمق استراتژی نظام، قلب مردم است و برای به دست آوردن دل مردم باید از خدا کمک بگیریم و امیدواریم بتوانیم مسیر شهدا را ادامه دهیم و توفیق همراهی با آنها را داشته باشیم.

این مراسم با حضور 800مولوی اهل سنت از استانهای سیستان و بلوچستان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، 26مهر ماه سال1388 بر اثر انفجاری تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، سرلشکر "نورعلی شوشتری" جانشین وقت فرمانده نیروی زمینی سپاه و سرتیپ "رجبعلی محمدزاده" فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان به همراه بیش از 40تن از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسیدند که به "شهدای وحدت" نامگذاری شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: