اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 07 October 2020
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت:
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق برنامه ریزی وزارت صمت، بازسازی و نوسازی صنعت چرم کشور باید انجام و تکنولوژی آن ارتقاء پیدا کند و به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم.
بازسازی و نوسازی صنایع چرم سازی کشور در دستور کار استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، افسانه محرابی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی با ظرفیت کم و تکنولوژی پایین و فرسودگی ماشین آلات فعالیت می کنند ولی سالامبور نیازمند تکنولوژی خاصی نیست و صادر می شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت تصریح کرد: واحدهای موفق چرم سنگین در چرم شهر داریم که تولیدات خود را صادر می کنند.

محرابی گفت: برنامه راهبردی برای صنعت پوشاک، کفش و موضوع برندسازی، طراحی، صادرات و سرمایه گذاری و همچنین کارگروه ملی کفش را در وزارت صمت داریم.

وی افزود: با ممنوعیت واردات کفش، فرصت خوبی را در اختیار تولید کنندگان قرار دادیم و تمامی محصولات موجود در بازار، تولیدات داخلی است.

محرابی از تولید کنندگان خواست تا از توان و تجربه خود بهره بگیرند که بتوانیم کل عوارض صادرات را به این صنعت برگردانیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت اعلام کرد: در صنعت چرم کشور که قدمت بیش از 100 سال دارد بسیاری از واحدها از ماشین آلات قدیمی استفاده می کنند و نیازمند به روز رسانی در جهت رقابت در بازار هستند.

محرابی با اشاره به اینکه از سال 91 موضوع عوارض برای صادرات سالامبور ایجاد شده است، گفت: در سالامبور خطرهای زیست محیطی، مصرف آب 70 درصد، اشتغال بسیار پایین و ارزش افزوده خیلی پایین وجود دارد.

محرابی تصریح کرد: زمانی که زنجیره ارزش سالامبور تکمیل می شود تا محصول چرمی به تولید برسد بین 200 تا 400 درصد ارزش افزوده خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: صادرکنندگان سالامبور مانع رشد این صنعت به دلیل خام فروشی شده اند.

محرابی افزود: در سال 91 دولت در ستاد تدابیر ویژه موضوع عوارض را مطرح کرد که مقرر شد از 5 درصد شروع و در طی سالیان به این 5 درصد اضافه شود؛ از سال 94 این عوارض با 10 درصد شروع و در سال 95 به 15 درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه در کشور چرم سبک و سنگین داریم و واحدهای بسیار خوبی در چرم سنگین فعال هستند گفت: تولید محصول در چرم سبک برای پوشاک استفاده می شود ولی چرم سنگین برای تولید کفش و غیره است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر، چرم سنگین کشورمان از نظر کیفیت رقابت خوبی در دنیا دارد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: در بودجه سال 97 حدود 45 میلیارد تومان موافقتنامه بین وزارت صمت و سازمان برنامه مصوب شد ولی در پایان سال این مبلغ به 6 میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسید و این مبلغ در سال اول به عنوان یارانه سود تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و سود 9 درصد در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت.




نام:
ایمیل:
* نظر: