اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - 23 September 2020
در دیدار معاون وزير نيرو با سرپرست‌های وزارت ماليه و امور خارجه افغانستان مطرح شد؛
معاون امور برق و انرژي وزير نيرو در ادامه سفر به كابل، پس از افتتاح نمايشگاه تخصصي جمهوري اسلامي ايران در كابل، به‌صورت جداگانه با سرپرست وزارت ماليه و رئيس افغانستاني كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و افغانستان و سرپرست وزارت امور خارجه این کشور ديدار و گفتگو کرد.
توسعه روابط دو كشور ایران و افغانستان در امور زيربنايي برقبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، همايون حائري و هيئت همراه عصر روز سه‌شنبه در ديدار با "عبدالهادي ارغنديوال"، ضمن ابلاغ سلام وزير نيرو و رئيس ايراني كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور و ارايه گزارشي از برگزاري نمايشگاه تخصصي و همچنين اهداف و برنامه‌هاي سفر، با تاکید بر توسعه همكاري‌هاي دو كشور در حوزه انرژي به‌ويژه برق، خواستار حمايت وزير ماليه افغانستان در جهت تسريع در امر توسعه روابط دو كشور در امور زيربنايي شد.

معاون امور برق و انرژي وزير نيرو همچنين با اشاره به برگزاري ششمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور در كابل با حضور وزير نيروي جمهوري اسلامي ايران، پيش‌نويس يادداشت تفاهم ششمين اجلاس به همراه برخي ديگر از اسنادي كه قرار است در حاشيه اجلاس كميسيون مشترك به امضا برسد را به سرپرست وزارت ماليه افغانستان ارايه داد.

وزير ماليه جمهوري اسلامي افغانستان نیز ضمن قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته و با اشاره به اشتراكات فراوان دو كشور و ضرورت شتاب‌بخشی به توسعه روابط، حمايت خود را از هرگونه اقدام در زمينه توسعه روابط به‌ويژه برق اعلام کرد.
 
حائري در ادامه همچنین با "محمد حنيف اتمر" سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ديدار و گفتگو کرد.

در اين ديدار، معاون امور برق و انرژي وزارت نیروی جمهوري اسلامي ايران ضمن ابلاغ سلام رضا اردكانيان، وزیر نیرو خواستار حمايت وزير امور خارجه از همكاري‌هاي دو كشور در حوزه انرژي شد.
وي همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي مشترك دو كشور به‌ويژه در حوزه انرژي‌هاي نو و تجديدپذير، اطلس بادي مشترك دو كشور كه توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) تهيه شد بود را به وزير امور خارجه اهدا كرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن استقبال از اقدامات صورت گرفته توسط جمهوري اسلامي در افغانستان در زمينه توسعه و آباداني و همچنين ميزباني طولاني مدت از مهاجران افغانستاني به‌رغم مشكلات ناشي از تحريم‌ها اظهار داشت: ما ايران را خانه دوم خود و ايراني‌ها هم افغانستان را خانه دوم خود دانسته، لذا از هر اقدام منجر به تسريع در توسعه روابط استقبال و حمايت خواهيم كرد.




نام:
ایمیل:
* نظر: