اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - 16 September 2020
با حضور معاون رئیس جمهور در تبریز انجام شد؛
با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت شیمی پژوهش صنعت به بهره برداری رسید و همزمان کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی ساخت داخل این شرکت در شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی (تبریز4) به زمین زده شد.
بهره برداری از شرکت شیمی پژوهش صنعتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به تبریز کارخانه تعمیق ساخت داخل شرکت دانش بنیان شیمی پژوهش صنعت برای توسعه بومی سازی صنایع سلولزی، معدنی، نفت و گاز در فضایی به وسعت ۲۷ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

به گفته مدیران این واحد صنعتی و علمی، با راه اندازی اولیه این کارخانه تاکنون دو هزار و ۲۰۰ تن انواع ماشین آلات تولید شده که این رقم در سال آینده به ۱۰هزار تن می رسد.

در این واحد صنعتی تجهیزات مربوط به صنایع کاغذ سازی، مواد معدنی، نفت و گاز، تصفیه فاضلاب و صنایع دیگر که تاکنون وارداتی بودند تولید میشود و با تلاش هایی که صورت گرفته در آینده نزدیک این ماشین آلات به کشورهای منطقه صادرات خواهد شد.

هم اکنون سفارشات شرکت های فولادی، معدنی و شرکت های کاغذسازی توسط این شرکت در حال تولید هستند که گامی بزرگ در جهت خودکفایی این صنایع است و نیاز کشور را از وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز برآورده می کند.



نام:
ایمیل:
* نظر: