اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۵ - 11 January 2017
نماینده اتاق اصناف ایران در هرمزگان اعلام کرد
نماینده اتاق اصناف ایران در استان هرمزگان ،از برگزاری نشست تجاری نمایندگان اصناف این استان با تجار هندی و بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی بسته بندی در دهلی نو خبر داد.
سرویس اقتصادی عصرپرس: مسعود محمدشاهی در خصوص سفر اخیر نمایندگان اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی استان در نشست تجاری نمایندگان اصناف استان با تجار هندی گفت: در این سفر که در راستای اجرای مصوبه هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان و با هماهنگی انجام شده با هیات تجاری هند انجام شد، نشستی با حضور فعالان اقتصادی هند در حوزه میوه و تره بار و خشکبار برگزار شد.

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران محمد شاهی گفت: درادامه نمایندگان اتاق اصناف استان هرمزگان از نهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی بسته بندی و نمایشگاه نوشیدنی در هند بازدید کردند و با توجه به جایگاه مطلوب خدمات موجود در صنعت بسته بندی، مورد استقبال نمایندگان اصناف قرار گرفت .

محمدشاهی در ادامه با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین تجار ایرانی و فعالان اقتصادی هند، گفت: در این تفاهم نامه همکاری بین دو طرف درخصوص مسایل مختلف تولیدی، صنعتی و همچنین صنفی پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به بازدیدهای میدانی از محله عرضه و مبادلات محصولات کشاورزی (میوه ، خشکبار ، خرما) و دیدار با فعالان بخش های مذکور و سلسه نشست ها با سندیکای خرمای بمبئی مقرر شد با توجه به ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی بازار خرمای بمبئی ، استان هرمزگان ضمن احیای مبادلات تجاری ، نسبت  به صادرات خرما اهتمام و با هدف نزدیکتر شدن بازرگانان دو کشور هیات هفت نفره متشکل از سندیکای تجاری مطرح هند در نمایشگاه بهمن ماه خرما و محصولات وابسته در بندرعباس حضور یابند.

نماینده اتاق اصناف هرمزگان در ادامه گفت: این کار در راستای توسعه صادرات غیر نفتی و تامین بخشی از نیاز خرمای هند توسط تولید کنندگان هرمزگان صورت می پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش اصلی طلا و مصنوعات فلزی هرمزگان از طریق واردات انجام می شود، نبود کارخانه ساخت طلا در هرمزگان موجب افزایش بهای تمام شده نهایی آن می گردد،
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تکنولوژی در کشور هند بومی شده است و ضرورت وجود ظرفیت های مناسب در هرمزگان و همچنین کمک به عرصه اشتغال و رونق اقتصادی مقرر شد ؛با همکاری سرکنسولگری بمبئی و با سرمایه گذاری اتحادیه طلای هرمزگان این موضوع در دستور کار قرار گیرد و همکاری مشترک با هدف استقرار هفت نفر از استاد کاران طلای هند در کارخانه تولید و ساخت طلای بندرعباس صورت پذیرد.

محمدشاهی تصریح کرد: همچنین مقرر شد با توجه به جاذبه های تاریخی و فرهنگی هندیان در هرمزگان از جمله معبد هندوها ، خور گورسوزان ، پوشش زنانه مشترک و گونه های درختی مشترک در خصوص اعزام گردشگران هندی به هرمزگان و برعکس همکاری لازم برای سرمایه گذاری مشترک معمول گردد.


پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: