اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - 25 August 2020
وزیر نیرو:
وزير نيرو گفت: وزارت نیرو در طول فعالیت دولت تدبیر و امید توانسته‌ هر هفته 30 روستا را به شبكه آب سالم و پايدار متصل کند.
ريل‌گذاري مناسب در ماه‌هاي باقي مانده از دولت برای تكميل پروژه‌هابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردكانيان وزیر نیرو امروز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري از ۲۲۳۰ پروژه توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور در هفدهمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با اشاره به رشد مصرف انرژي در سال جاري با وجود شرايط كرونايي كه در ديگر كشورهاي جهان به دليل ركود اقتصادي كاهش داشت، اظهار داشت: امسال 11.8 درصد نسبت به پارسال انرژي بيشتري به صنايع بزرگ كشور عرضه كرديم.

وي افزود:‌ امسال بخش كشاورزي 4 درصد انرژي بيشتر دريافت كرد و در مجموع امسال در كشور 4.5 درصد عرضه انرژي بيش از پارسال صورت گرفت.

وي ادامه داد: امسال در عين حالي كه موفق شديم رشد اوج بار را كه به طور متوسط در 10 سال اخير 5.2 درصد و در 40 سال اخير حدود 7 درصد بود براي دومين سال پياپي در تابستان سال هاي 98 و 99 در حد يك درصد متوقف كرديم، همچنين توانستيم انرژي بيشتري را به مصرف كنندگان عرضه كنيم.

اردكانيان گفت: يكي از مطمئن ترين شاخص هايي كه ثابت مي كند جهش توليد كه مد نظر مقام معظم رهبري بوده به نحو بسيار خوبي در كشور رخ داده اين است كه در عين حالي كه رشد اوج  بار را كاهش داديم خاموشي ناشي از كمبود توليد نداشتيم.

وي افزود: در شرايطي كه در كشورهاي جهان بين 5 تا 25 درصد كاهش مصرف انرژي ناشي از شرايط كرونايي و ركود ناشي از آن داشتند، كشور كارنامه بسيار موفقي در اين زمينه دارد.

وي ادامه داد: شايد دستگاهي مانند وزارت نيرو نداشته باشيم كه از اين سطح وسيع ارتباط با مردم برخوردار باشد. ما هنوز به ميزان آنچه كه در وسعمان است و به دليل ساختار و امكاناتي كه داريم و در اختيارمان است ظاهر نشديم. اميد است با تاكيد رهبري علاوه بر تكميل پروژه ها، ريل گذاري مناسبي هم در 341 روز باقي مانده از فرصت دولت تدبير و اميد انجام دهيم.

اردكانيان گفت: امروز 17 هزار روستايي هموطن ما در البرز از اين نعمت برخوردار شدند. هر ماه يك تصفيه خانه فاضلاب وارد مدار شده است.

وي افزود: امروز 245 تصفيه خانه فاضلاب در مدار بهره برداري داريم و تا پايان دولت هر ماه به طور متوسط يك تصفيه خانه فاضلاب به مدار مي آيد.

به گفته اردكانيان، هر 50 روز يك سد مخزني با اعتبار ملي و هر 60 روز يك تصفيه خانه آب وارد مدار بهره برداري شده است.

وي خاطرنشان كرد: تا پايان فعاليت دولت گزارش مي كنيم كه در هشت سال دولت تدبير و اميد بيش از 20 هزار مگاوات به ظرفيت نيروگاهي كشور افزوده شده و متوسط 2500 مگاوات شاخص بسيار خوبي از تلاش در عرصه هاي مختلف است. در كنار توجه به مساله توليد كه از بابت طرح هاي افتتاحي اين روزها روشن است به مديريت مصرف هم به جد خواهيم پرداخت. حركت هاي جدي شروع شده و به اقدام هاي ديگري هم در قالب ساز و كارها در چارچوب پويش پرداخته خواهد شد.

وزير نيرو با بيان اين كه مسئله آب، مسئله مهم در البرز است، از افزايش حجم آب قابل تامين براي مصرف شرب در اين استان خبر داد.

وی افزود: از محل تصفيه‌خانه ششم كرج، حداكثر تا دو ماه آينده به 50 ميليون متر مكعب آبي كه از محل سد طالقان در زمان حاضر براي تامين آب شرب استان البرز تدارك مي‌شود، 40 درصد ديگر افزوده خواهد شد و 20 ميليون متر مكعب ديگر هم از هفته نخست ماه ربيع الاول به اين مقدار اضافه مي‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: اميدواريم پروژه‌اي كه امروز در استان البرز آغاز شد بتواند مطابق برنامه يك ساله به انتها برسد، دوره آزمايشي را با موفقيت طي كند و از اين محل هم 15 ميليون متر مكعب به آب سالم در اختيار هموطنان اضافه شود.

وي اضافه كرد: در بحث انرژي هم نيازهاي استان طرح و دنبال مي‌شود و نمايندگان مجلس در فرصت‌هاي مختلف به جد پيگير تدارك زيرساخت‌هاي مورد نياز براي توسعه استان و انرژي لازم براي پذيرش سرمايه‌هاي بيشتر هستند.

اردکانیان با اشاره به پست 400 کیلوولت برق باغستان كرج و فعال بودن پيمانكار اين پروژه گفت: مشكلاتي از سوي سازمان‌هاي محلي در ارتباط با عبور خط وجود داشته كه رفع شده است، نقدينگي مناسبي هم شركت توانير تزريق كرده و تلاش خواهیم کرد اين پروژه تا اواخر تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مسئله آب، مسئله مهم استان البرز است، گفت: موضوع آب اين استان به عنوان همسايه تهران بزرگ جداي از تهران نيست و از روش‌هاي مختلف تلاش خواهيم كرد كه هر چه زودتر موجبات امنيت خاطر هموطنان در اين استان از نظر تامين و تدارك بلندمدت آب مورد نياز فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: