اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - 12 August 2020
صالحی نیا اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: از ابتدای امسال با احیا و راه اندازی مجدد ۴۶۸ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسرکشور، زمینه برای بازگشت به کار و تثبیت اشتغال بیش از ۸ هزار و ۵۰ نفر فراهم شده است.

بیش از ۳۸ هزار طرح صنعتی در حال ساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی

به گزارش عصرپرس، محسن صالحی نیا گفت: توسعه زیرساخت‌های شهرکها و نواحی صنعتی، احیا و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و بسترسازی برای توسعه و گسترش صادرات محصولات و خدمات تولیدی شاخص ترین برنامه های اولویتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سال ۹۹ به شمار می‌آیند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حال حاضر 45 هزار 912 واحد صنعتی و کارگاهی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال هستند که زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را فراهم کرده اند.

صالحی‌نیا مجموع سرمایه گذاری واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ۵۷۱ شهرک صنعتی مصوب ۵۰۰ شهرک در حال بهره برداری و از ۴۲۴ ناحیه صنعتی ۳۲۲ ناحیه بهره برداری شده است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تعداد شهرک های فناوری مصوب در کشور را ۷ مورد عنوان کرد که 6 مورد از این شهرک ها در حال بهره برداری هستند و همچنین از تصویب ۹ منطقه ویژه اقتصادی خبر داد که 3 مورد از آنها در حال بهره برداری می باشد.

صالحی نیا خوشه های صنعتی شناسایی شده در کشور را ۴۹۵ مورد اعلام کرد و از ۱۸ مورد پروژه امکان سنجی توسعه خوشه های در دست اجرا خبر داد.

وی گفت: هم اکنون پروژه های امکان سنجی توسعه خوشه های خاتمه یافته ۱۷۹ مورد است و پنج مورد نیز در مرحله مطالعه شناختی است.

به گزارش وزارت صنعت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۴۶۳ طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال انجام است.


نام:
ایمیل:
* نظر: