اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 11 August 2020
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مدرس خیابانی اشراف خوبی بر وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و رای خوبی از مجلس کسب خواهد کرد.
مدرس خیابانی اشراف خوبی بر بخش صنعت و معدن داردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، ولی اسماعیلی با اشاره به سوابق گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: مدرس خیابانی قبل از سرپرستی وزارت صمت، قائم مقام این وزارتخانه بوده و بر مسائل آن مسلط است وی در دوره‌ تحریم حداکثری آمریکا و شیوع کرونا قائم مقام وزارت صمت بود و در این دوره مدیریت خوبی از خود نشان داد.

نماینده مردم گرمی و دشت مغان با بیان اینکه مدرس خیابانی به زیرمجموعه‌های گسترده وزارت صمت در سه حوزه، صنعت، معدن و تجارت اشراف دارد، تصریح کرد: اگر فرد جدیدی بیاید تا بخواهد از وزارتخانه و مسائل آن شناخت پیدا کند، باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در کمتر از یکسال آینده، عملا تولیدکنندگان و صنایع و سرمایه‌گذاران آسیب می‌بینند.

اسماعیلی اقدامات مدرس خیابانی در ماه‌های اخیر در همکاری با وزارت بهداشت برای تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم را موفق ارزیابی کرد و افزود: با وجود جمعیت بالای ۸۰ میلیون نفری که همه مصرف کننده لوازم بهداشتی در شرایط شیوع کرونا هستند، این محصولات تامین شده که این امر نشان دهنده توانایی مدیریتی بالای مدرس خیابانی است.

وی با ابراز امیدواری برای موفقیت مدرس خیابانی و برطرف کردن ضعف‌های موجود در صورت رای اعتماد نمایندگان خاطرنشان کرد: با شناختی که از مدرس خیابانی دارم، فکر می‌کنم رای خوبی از مجلس خواهد آورد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی خواستار توجه وزیر پیشنهادی به خصوصی‌سازی صنایع کشور بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شد و گفت: امیدواریم مدرس خیابانی که خود جوان و باانگیزه است به جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کند و زمینه خصوصی‌سازی صنایع را فراهم کند.

تقویت دولت الکترونیک زمینه‌ساز تحقق درست خصوصی‌سازی است
این نماینده مجلس در عین حال گفت: دلیل شکست خصوصی‌سازی در ایران این بود که به اهلیت کسی که به آن، صنایع را واگذار می‌کنیم توجه نکردیم و کار را به کاردان نسپردیم.

وی، نظارت بر خصوصی‌سازی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: مجلس یازدهم مصمم است که نظارت را بر برنامه‌های خصوصی‌سازی تقویت کند.

اسماعیلی ایجاد اتاق شیشه‌ای با تقویت دولت الکترونیک را زمینه‌ساز تحقق خصوصی‌سازی درست دانست و افزود: نبود شفافیت و امضاهای طلایی و فساد و رانت مانع از تحقق خصوصی‌سازی واقعی است.



منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: