اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۹ - 16 July 2020
مدیرعامل آبفای هرمزگان در آیین افتتاح طرح آبرساني از سد جگین به بشاگرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با بهره‌برداری فاز اول طرح ملي آبرساني از سد جگین به بشاگرد، انگیزه جدیدی برای رونق اقتصادی جاسک شکل گرفته است.
انگیزه جدیدی برای رونق اقتصادی جاسک شکل گرفته استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در آیین افتتاح فاز اول طرح ملي آبرسانی از سد جگين به بشاگرد که در چارچوب دوازدهمین هفته از پویش #هرهفته الف _ب_ ایران به دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: برای تکمیل فاز اول این پروژه اعتباری بالغ بر یک هزار 810 میلیارد ریال مورد نیاز بود که 400 میلیارد ریال آن از سوی دفتر مقام معظم رهبری تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله نياز آبي شهر سردشت و  8 روستاي مسير تامین می‌شود، گفت: حجم عمليات اين طرح  شامل 81 کيلومتر خط انتقال، دو باب ايستگاه پمپاژ، 5 واحد مخزن و مجموعه تصفيه خانه آب با ظرفيت 180 ليتر بر ثانيه است که امسال فاز اول اين طرح در قالب آبرساني به شهر سردشت و روستاهاي مسير با ظرفيت 30 ليتر بر ثانيه وارد مدار بهره برداري مي شود.

قصمی تصریح کرد: براي اجراي این پروژه يک‌هزار و 810 ميليارد ریال اعتبار هزينه شده و برای تکمیل طرح انتقال آب از سد جگین به بشاگرد اعتباری بالغ بر 2 هزار ميليارد ريال نياز است. 

مدیرعامل آبفای استان هرمزگان افزود: با بهره‌برداري از اين پروژه نياز آبي شهر سردشت و 8 روستاي مسير شامل وي، چخون، رازکا، جکدان، علي آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر با جمعيتي بالغ بر ۹ هزار نفر برطرف مي‌شود. 

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها در فاز اول پروژه ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود در افق طرح 61 هزار و 403 نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند. 

قصمی در ادامه به ابعاد اجتماعي و اقتصادی طرح اشاره کرد و گفت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد باعث ایجاد منابع آبی پایدار، ارتقای کيفيت و کميت آب تاميني منطقه و افزايش رضايت عمومي مردم خواهد شد.

به گفته وی، اجرای این طرح انگیزه جدیدی برای رونق اقتصادی در بشاگرد فراهم کرده است که در نتیجه آن آبادانی منطقه و پایداری جمعیت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین از امکان تامين آب صنايع خرد و کوچک در بشاگرد در اجرای این طرح خبر داد و گفت: نتیجه این طرح باعث ارتقاي ظرفيت‌هاي بهره‌وري، اشتغالزايي و کارآفريني خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: