اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۵ - 08 January 2017
مدير عامل شركت توانير خبر داد
مديرعامل شركت توانير با اشاره به قطع صادرات برق ايران به عراق گفت: اين اقدام به دليل اتمام مدت قرارداد است و چنانچه بخواهيم صادرات دوباره برق به عراق داشته باشيم بايد الحاقيه و اصلاحيه جديد را در قرارداد(جديد) تنظيم كنيم.
سرویس اقتصادی عصرپرس: آرش كردی مديرعامل شركت توانير با اشاره به گردش مالي 25 هزار ميليارد توماني صنعت برق كشور گفت: صنعت برق ايران با وجود تمامي مشكلاتي كه با آنها روبروست، 24 تا 25 هزار ميليارد تومان در سال گردش مالي دارد.

وی با اشاره به قطع صادرات برق ايران به عراق گفت: اين اقدام به دليل اتمام مدت قرارداد است و چنانچه بخواهيم صادرات دوباره برق به عراق داشته باشيم بايد الحاقيه و اصلاحيه جديد را در قرارداد(جديد) تنظيم كنيم.

وي دليل اصلي متوقف شدن صادرات برق ايران به عراق را به اتمام رسيدن زمان قرارداد ميان دو كشور عنوان كرد و افزود: در تنظيم قرارداد جديد بايد بسته به شرايط روز و تغيير قيمت ارز و ساير مسائل عمده، مفاد جديدي تنظيم شود و يك هيأت ايراني از معاونان شركت توانير و ساير ارگانها براي مذاكرات صادرات برق به اين كشور سفر كرده اند.

كردي گفت: همواره با طرف عراقي در حال كار هستيم هرچند بابت نحوه وصول مطالبات نيز تيم ايراني با طرف عراقي مذاكراتي خواهد داشت اما تأكيد مي كنم قطع صادرات برق ايران به عراق به اتمام رسيدن زمان قرارداد بوده است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا صادرات برق ايران به عراق افزايش مي يابد يا خير، گفت: شرايط كلي در اين خصوص گذاشته شده كه به اين موضوع ربط داشته است اما بايد منتظر بمانيم تا پس از بازگشت هيأت ايراني به كشور، از لحاظ كارشناسي اين موضوع را بررسي كنيم كه قيمت برق صادراتي ايران به عراق افزايش يابد يا خير، بنابراين منتظريم كه مذاكرات نهايي شود.

مديرعامل شركت توانير در پاسخ به اين سؤال كه آيا طرف عراقي از ايران درخواست افزايش صادرات برق كرده است يا خير، گفت: شبكه برق عراق اجازه نمي دهد كه ما ميزان صادرات را افزايش دهيم هرچند معتقديم صادرات برق را در تابستان به دليل نياز داخلي نمي توانيم افزايش دهيم.

وي افزود: ميزان صادرات برق ايران به عراق برحسب ايام هفته متغير است اما به طور متوسط 700 تا هزار مگاوات به عراق صادر مي شود.

مديرعامل شركت توانير درپايان اظهار اميدواري كرد كمتر از يك ماه ديگر مجدداً صادرات برق ايران به عراق وصل شود.


پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: