اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 06 July 2020
با تامین منابع از صندوق توسعه ملی صورت گرفت:
عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری، از افزایش سقف وام ساخت در بافت‌های فرسوده شهری کشور خبر داد.
افزایش سقف وام ساخت در بافت فرسودهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، عباس شفیعی گفت: این وام به چهار گروه از قبیل «شهر تهران»، «کلانشهرها»، «شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مراکز استان‌ها» و «سایر شهرها» پرداخت می‌شود.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند بافت فرسوده خود را در شهر تهران نوسازی کند بصورت خودمالکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و اگر انبوه ساز بخواهد این کار را انجام دهد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای هر واحد می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری اضافه کرد: سقف وام برای خودمالکان در کلانشهر‌ها ۸۰ میلیون تومان و برای انبوه سازان ۲۳۰ میلیون تومان است.

وی گفت: سقف این وام برای شهر‌های بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان‌ها برای خودمالکان ۸۰ میلیون تومان و برای انبوه سازان ۲۲۰ میلیون تومان است.

شفیعی افزود: سقف وام ساخت برای بافت‌های فرسوده در شهر‌های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برای خودمالکان ۶۰ میلیون تومان و برای انبوه سازان ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: بطورکلی ۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با نرخ ۹ درصد و بقیه بدون سپرده گذاری با نرخ ۱۸ درصد است.

عضو هیئت مدیره و راهبر توسعه مدیریت و منابع شرکت باز آفرینی شهری گفت: باز پرداخت تسهیلات هم سه سال دوره مشارکت مدنی و بعد از آن هم هفت سال دوره فروش اقساطی جمعاً ۱۰ سال این تسهیلات بازپرداخت خواهد شد.

وی افزود: اگر انبوه ساز هم وارد شود این را می‌تواند به فردی که خریدار خانه است، منتقل کند.

شفیعی گفت: منابع این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ است که از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: