اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 28 June 2020
مدیرعامل آبفای استان تهران اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و اولویت سلامت مردم با بالاترین استاندارد و کیفت، آب را به دست مردم می رسانیم، گفت: با تزریق کلر به میزان هشت دهم میلی گرم برلیتر در آب تهران این اطمینان را به مردم می دهیم که حتی در فاضلاب خام هم ویروس کرونا مشاهده نشده است.

آبرسانی به مشترکین تهرانی با بالاترین کیفیت در بحران کرونابه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست خبری با بیان اینکه وضعیت بارندگی استان تهران با 452 میلی متر 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: اما وضعیت سدهای پنج گانه تهران به علت مصرف بالای مشترکین حدود 85 میلیون متر مکعب کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

تهرانی ها 30درصد بیشتر از آب دریاچه چیتگر آب مصرف می کنند

 وی با اشاره رکورد مصرف آب شرب در تهران، گفت: مصرف آب تهران دیروز به سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید که در صورت ادامه روند مصرف این میزان به چهارمیلیون متر مکعب خواهد رسید یعنی 30درصد بیشتر از دریاچه چیتگر روزانه مصرف آب شرب داریم که در تابستان ما را با مشکلاتی روبه رو خواهد کرد که امیدوارم مردم با رعایت بیشتر نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

ویروس کرونادر فاضلاب خام هم مشاهده نشده است

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران در ادامه با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا در کشور و اولویت سلامت مردم با بالاترین استاندارد و کیفت، آب را به دست مردم می رسانیم، گفت: با تزریق کلر به میزان هشت دهم میلی گرم برلیتر در آب تهران این اطمینان را به مردم می دهیم که حتی در فاضلاب خام هم ویروس کرونا مشاهده نشده است.

افزایش 25 درصدی مصرف آب شرب در تهران

بختیاری درادامه با اشاره به افزایش 25 درصدی مصرف آب شرب توسط تهرانی ها، اظهار داشت: امسال علاوه بر افزایش دما با شرایط بحران کرونا نیز مواجه بودیم و همین باعث رشد مصرف در تهران شد، اما ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا یک لحظه قطعی آب نداشته باشیم.

امضای تفاهم نامه با شهرداری برای مناطق 22 گانه تهران

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به تفاهم نامه روز گذشته این شرکت با شهرداری تهران،گفت: در راستای حفظ سفره های زیر زمینی و جایگزینی پساب در استان تفاهم نامه ای را با شهرداری تهران امضاء کرده ایم که  حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب پساب را برای آبیاری فضای سبز تهران جایگزین منابع زیرزمینی کنیم.

وی افزود: بر اساس  این تفاهم نامه پساب تا 25 سال به صورت مجانی در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: 44 هزار هکتار فضای سبز در تهران وجود دارد که سالانه 250میلیون متر مکعب صرف آبیاری آنها می شود که با جایگزینی این پساب بخش قابل توجهی از آب سفره های زیر زمینی ذخیره می شود.

قیمت تمام شده آب در تهران

 مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه با اشاره به قیمت پایین تعرفه آب در تهران، گفت: قیمت تمام‌شده آب شرب در تهران ۲۵۰۰ تومان است که ما ۷۰۰ تومان از مشترک دریافت می‌کند و این نشان دهنده عرضه آب به مشترکین با قیمت پایین و باکیفیت است، به همین خاطر انتظار ما از مردم رعایت حداکثری در مصرف آب شرب است.

اجرای 78ذرصد از شبکه فاضلاب تهران

بختیاری در ادامه با اجرای 78 درصدی شبکه فاضلاب تهران اشاره کردو گفت: طرح فاضلاب در شهر تهران به‌خوبی پیش رفته است اما سایر شهرهای استان تهران تا دو سال گذشته در این زمینه جزو محروم‌ترین نقاط کشور بوده‌اند که فروردین‌ماه امسال با افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اسلام‌شهر، ملارد و صفادشت در غرب استان تهران وضعیت شهرهای استان تهران در این زمینه بهبود قابل ملاحظه‌ای کرد.

تصفیه خانه فیروز بهرام دومین تصفیه خانه بزرگ کشور

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران مطرح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام دومین تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در کشور است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۹۰ میلیون مترمکعبی در سال و با اعتباری بالغ بر 2300 میلیارد تومان ، بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش شبکه فاضلاب خواهد برد.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه ایران از کشور های فقر آبی است، گفت: کشورما در منطقه خشک و نیمه خشک قرارد دارد، امسال با توجه به افزایش بارندگی ها تنها 50 درصد از بارندگی دنیا را داشته ایم اما بیشترین مصرف آب دنیا را نیز ما داشته ایم که انتظار می رود مردم به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

 70 درصد از مردم تهران الگوی مصرف را رعایت می کنند

وی در ادامه با بیان اینکه 70 درصداز تهرانی ها الگوی مصرف را رعایت می کنند، گفت: 30 درصد مشترکین پر مصرف در تهران 47 درصد آب شرب را مصرف می کنند.

600میلیاردتومان طلب شرکت آبفا استان تهران از مشترکین

وی در ادامه در پاسخ به این سوال عصرپرس مبنی بر اینکه با توجه به فرصت سه ماه وزارت نیرو به پرداخت قبوض آب در کشور آیا این شرکت  برای تامین اعتبار با مشکل مواجه نشده؟ و اینکه چه میزان طلب دارید؟ گفت: وزارت خانه با توجه به رعایت حال مردم تا پایان اردیبهشت پرداخت ها را اختیاری نمود اما برخی از مردم پرداخت ها را به موقع انجام دادند بنابراین شرکت توانست هزینه خود را پوشش دهد اما تا کنون بیش از 600 میلیارد تومان طلب از مشترکین داریم که امیدواریم هر چه زود تر پرداخت شود.

وی افزود: دو برابر این میزان طلب بدهی شرکت آبفا به پیمانکاران است اما با برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه های عمرانی و آبرسانی در شهر تهران ادامه دارد.

کمترین ابتلاء به کرونا در شرکت آبفای استان تهران

بختیاری در پاسخ به سوال دیگر عصرپرس در خصوص تعداد مبتلایان و فوت شدگان شرکت آبفای استان تهران، گفت:با توجه به جمعیت 13 هزار نفری کارکنان شرکت آبفای استان تهران تنها 40 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدن و یک نفر فوتی داشته ایم که با رعایت پروتکل های بهداشتی کمترین مبتلایان دراین شرکت بوده است.

 ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری

بختیاری با اشاره به اینکه آب و فاضلاب روستایی و شهری از بهمن ماه سال گذشته ادغام شده است گفت: روستاها از اول انقلاب با کم آبی روبرو بوده اند که با ادغام به آب و فاضلاب شهری به مرور شاهد افزایش کیفیت آب روستاها و توسعه شبکه آبرسانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: مشکلات آب در بسیاری از روستاها در حال پیگیری است در همین راستا مشکلات روستای مرتضی گرد به صورت کوتاه مدت حل شده ولی برای بلندمدت طرح جامعی برای آن در نظر گرفته شده است.

تامین آب پردیس از سد لتیان

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران در خصوص تامین آب پردیس، گفت: شرکت آب و فاضلاب موظف به تامین آب است. اما در شرق تهران به ویژه در منطقه پردیس مشکل آب رفت وجود دارد به همین دلیل باید به مسئله بارگذاری جمعیت توجه می شد.

بختیاری افزود: در حال حاضر برای تامین آب پردیس، رودهن و بومهن حدود 40میلیون متر مکعب آب در سال در نظر گرفته شده که 10میلیون آن متعلق به منطقه و 30 میلیون دیگر از سد لتیان تامین می‌شود. با توجه به این که منطقه ظرفیت آب ندارد هیچ راهی به جز اجرای پروژه لار به کلان نداریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تامین آب منطقه حسن آباد و فشاپویه اظهار کرد: این منطقه به لحاظ منابع آبی زیر زمینی فقیر است و به دلیل انتقال زندان به این منطقه شاهد افزایش جمعیت و تقاضا برای آب هستیم، به همین دلیل مشکلات موجود در این عرصه طی یک ماه اخیر برطرف کردیم و قرار شده که از خط ماملو به فشاپویه آب رسانی صورت گیرد.

وی همچنین از اتصال شهرهای ملارد، اندیشه، شهریار تا سه سال آینده به منابع آب سطحی خبر داد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران  با اشاره به وجود چاه‌های غیر مجاز در تهران گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار چاه غیر مجاز در تهران وجود دارد که برای سرو سامان دادن به آن نیز برنامه‌های صورت گرفته است.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: