اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 23 June 2020
رئیس کل بانک مرکزی:
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر مدیریت بازار از سوی بانک مرکزی در پی نوسانات نرخ ارز، گفت: مردم مطمئن باشند در هفته‌ها و ماه‌های آینده تعادل برقرار خواهد شد.
در هفته‌های آینده تعادل در بازار برقرار می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پس از نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون سیاست‌های ارزی و نوسانات قیمت در بازار، تصریح کرد: جلسه بسیار خوبی داشتیم، این اولین جلسه رسمی کمیسیون اقتصادی بود و امیدواریم با روحیه خوب اعضای کمیسیون مسائل حوزه پولی، ارزی و بانکی را با قوت بیشتری در آینده و با همکاری همکاران مجلسی پیگیری کنیم.

وی افزود: در این جلسه بنده گزارشی از وضعیت بازار ارز، ورود و خروج ارز از کشور، نحوه تامین تجارت خارجی و نحوه مدیریت بازار ارز به نمایندگان ارائه کردم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: برخی اصناف دچار کاهش درآمد شدند و همچنین محدودیت‌هایی در مرز‌های کشور ایجاد شده بود، لذا نقصان در عرضه نسبت به تقاضا رخ داد و موجب نوسانات کوتاه مدتی شد که مطئنم مرتفع می‌شود.

همتی گفت: بانک مرکزی در بازار حضور دارد و آن را مدیریت می‌کند، ان شاءالله با پشتیبانی کمیسیون اقتصادی و اقدامات در دست انجام در بازار بر شرایط موجود قائق خواهیم شد.

وی تاکید کرد: مطمئن هستم که علی رغم تشدید فشار حداکثری دشمنان و با توجه به اقدامات آن‌ها علیه جمهوری اسلامی طی دو سال گذشته، با اقتدار اقتصاد کشور را، چون گذشته اداره خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید خاطرنشان کرد: برای رونق تولید تمام امکانات پولی، بانکی و ارزی را به کار می‌گیریم تا رفاه مردم را تامین کنیم.



نام:
ایمیل:
* نظر: