اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 23 June 2020
مديرعامل توانير تاکید کرد:
مديرعامل توانير با بيان اين كه سهم سرمايش در پيك بار تابستان بسيار بالاست، گفت: بيش از 40 درصد مصرف در ساعت‌هاي اوج بار با بيش از 22 هزار مگاوات سهم سرمايش است که با جایگزینی کولرهای جدیدبا کولرهای فرسوده 30 درصد کاهش مصرف برق را خواهیم داشت.
کاهش 30 درصدی مصرف برق با جایگزینی کولرهای فرسودهبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد حسن متولي زاده مديرعامل توانير در افتتاح مركز پايش صنعت برق كشور و ارتقا توليد يك واحد نيروگاه شاهرود با بيان اين كه مركز يكي از اركان اصلي هوشمندسازي برق است، گفت: با رويكرد جديد مديريتي شاخص راندمان برق و تلفات آن دچار تغييرات بسيار مطلوب شده است و برق به بهترين شكل ممكن به دست مصرف كننده مي رسد.

وي افزود: با طراحي سازوكارهاي تشويق محور برق تحويلي به مشتركين به شكل مناسبي به مصرف مي رسد و اين درحالي است كه با اين روش بهره وري در واحدهاي صنعتي به شكل قابل توجهی افزايش يافته است.

نظارت و ارزیابی عملکرد از وظایف شرکت توانیر است
مديرعامل توانيربا اشاره به اینکه يكي از وظایف شركت توانير نظارت و ارزيابي برعملكرد است، گفت: پيش از اين چنين كاري با درصد خطاي بالا به انجام مي رسيد اما در حال حاضر بدون دخالت عوامل انساني تمام اطلاعات و شاخص ها جمع آوري مي شود.

وي افزود: اين مركز كه امروز افتتاح مي شود بصورت حاكميتي شكل گرفته و اين مدل و روش به شركت هاي زيرمجموعه در شهرستانها  نيز تسري پيدا كرده است.

متولي زاده با اشاره به اينكه كارهاي اجرايي مربوط به تجهيز و راه اندازي مركز پايش توانير در كمتر از يك ماه انجام شده است، گفت: درحال حاضر در اين مركز دسترسي برخط به 39  سيستم خدمات مشتركان، مراكز اتفاقات برق، مراكز داده كنتورهاي هوشمند در شركت هاي توزيع و سامانه كنتورهاي بازار برق در شركت مديريت شبكه برق ايران برقرار شده و امكان پايش و ارزيابي روزانه عملكرد شركت هاي زيرمجموعه نيز فراهم شده است .

تجهیز تمام مبادي برق و توزيع در كشور به كنتورهاي هوشمند 
وي همچنين با تاكيد بر اينكه هم اكنون در كشور خط توليد كنتورهاي هوشمند به شكلي جدي وارد كار شده است، گفت: درحال حاضر تمام مبادي برق و توزيع در كشور به كنتورهاي هوشمند  مجهز شده اند و همچنين مشتركان صنعتي نيز داراي كنتور هاي هوشمند شده اند ومصرفشان به راحتي رصد مي شود.

متولي زاده همچنين تصريح كرد كه طراحي و ساخت كنتورهاي هوشمند هم اكنون به قيمت كنتورهاي ديجيتال توليد مي شود و اين كار باعث صرفه جويي چند صد ميليارد توماني در صنعت برق كشور شده است .

بهينه‌سازي وسايل سرمايشي در اولويت نخست صنعت برق است
مديرعامل توانير در جمع خبرنگاران با بيان اين كه سهم سرمايش در پيك بار تابستان بسيار بالاست گفت: بيش از 40 درصد مصرف در ساعت‌هاي اوج بار با بيش از 22 هزار مگاوات سهم سرمايش است لذا بهينه‌سازي وسايل سرمايشي در اولويت نخست صنعت برق قرار دارد.

وی درباره طرح جايگزيني كولرهاي گازي فرسوده با كولرهاي جديد اظهار داشت: خوشبختانه شوراي اقتصاد و سازمان برنامه ريزي كشور با اين موضوع همراهي خوبي كردند و ما مصوبه‌اي براي تعويض كولرهاي گازي گرفتيم.

وي افزود: خوشبختانه مراحل اجرايي طرح شروع و مشاور انتخاب شده و در مرحله مقدمات برگزاري مناقصه و انتخاب سرمايه‌گذاراني است كه اين كار را انجام دهند. اين روش براي كولرهاي آبي با سرعت بسيار بالايي دنبال مي‌شود.

متولي‌زاده گفت: با انجام اين پروژه‌ها، شاهد بهره وري انرژي، كاهش قيمت تمام شده و صورت حساب برق مشتركان بوده و اشتغال و رونق توليد را رقم بزنيم.

 30 درصد صرفه جویی برق به ازای هر دستگاه کولر

وي افزود: امسال حتما اقدام‌هاي عملياتي آن شروع مي شود، مصوبه شوراي اقتصاد بر اين اساس است كه بر اساس مناقصه، يك سوم قيمت آن توسط توانير، يك سوم از محل صرفه جويي سوخت و مابقي هم توسط خود متقاضي و مردم تامين مي‌شود.

متولي‌زاده خاطرنشان كرد: پيش بيني مي‌شود به ازاي هر دستگاه كولر بيش از 30 درصد در صورت حساب برق مشتركان عمدتا در مناطق جنوبي كشور صرفه‌جويي شود.





خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: