اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ - 23 June 2020
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به وارد مدار شدن 9 واحد نیروگاه بخار تا پایان،گفت: 3 هزارو 540 مگاوات نیروگاه داشته ایم که باید از گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شوند که در هیمن راستا 1600 مگاوات ظرفیت جدید در دستور کار قرار گرفته و امسال بیشترین واحد بخار وارد مدار می شود.
وارد مدار شدن 9 واحد نیروگاه بخار تا پایان سالبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ،محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود تاکید کرد: در روند اجرای طرح نیروگاه شاهرود توانسته‌ایم با همان میزان سوخت مصرفی سال گذشته نیروگاه حدود 21 مگاوات به توان تولیدی این واحد اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه رشد دو درصدی راندمان نیروگاه را به همراه داشته است، گفت: صرفه‌جویی سالیانه 15 میلیون لیتر در مصرف سوخت از دیگر ثمرات انجام این طرح بوده است.

توان ارتقای راندمان 178 توربین گازی در سطح کشور وجود دارد
طرزطلب با تاکید بر اینکه در بخش تولید امکان ارتقای 178 توربین گازی v94.2 وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر مالکیت 80 درصد این واحدها در اختیار بخش خصوصی و 20 درصد آن در اختیار بخش‌های دولتی است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: هم اکنون این امکان وجود دارد که در راستای سیاست چند سال اخیر دولت تدبیر و امید برای کاهش مصرف سوخت بتوانیم با صرف هزینه بسیار اندکی توان تولیدی برق کشور را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت در طی یک دهه گذشته مورد توجه جدی وزارت نیرو بوده است، گفت: درصددیم با هماهنگی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت بتوانیم با استفاده از پتانسیل تبصره 12، منابع صرف شده برای سرمایه‌گذاری در این را بازپرداخت کنیم.
 
وارد مدار شدن 9 واحد نیروگاه بخار تا پایان سال 
طرزطلب در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی بر اینکه چه میزان از نیروگاه های گازی به سیکل ترکیبی تبدیل می شوند، گفت: 3 هزارو 540 مگاوات نیروگاه داشته ایم که از گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شوند که در هیمن راستا 1600 مگاوات ظرفیت جدید در دستور کار قرار گرفته و بیشترین واحد بخار امسال وارد مدار می شود.

 مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: به تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی این اطمینان را می دهیم که در صورت اجرای طرح‌های ارتقای توان تولید نیروگاهی، تمامی سرمایه‌گذاری انجام شده را بازپرداخت خواهیم کرد.

راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال به 39 درصد می‌رسد
وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید 9 واحد بخار به ظرفیت یک هزار و 454 مگاوات وارد مدار خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال برای نخستین بار به 39 درصد افزایش خواهد یافت.

بهره برداری از نیروگاه ها تعطیلی بردار نیست
وی درادامه با اشاره به اینکه بهره برداری از نیروگاه ها تعطیلی بردار نیست، گفت: با توجه به شرایط بحران کرونا در کشور و اینکه تعمیرات و نگه داری نیروگاه های کشور تعطیلی ندارد، با تلاش همکاران و رعایت پروتکل بهداشتی مبتلایان به این بیماری به صورت انگشت شمار بوده و خوشبختانه در بخش تولید هیچ فوتی نداشته ایم.






خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: