اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 22 June 2020
انتشار نقشه مصرف برق امروز دوشنبه (دوم تيرماه) كشور نشان داد كه هم اكنون 14 استان و پنج كلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

نقشه مصرف برق کشور بدون استان قرمز منتشر شدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، هم اكنون استان‌هاي گيلان، آذربايجان شرقي، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، هرمزگان، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد و بخش‌هاي شرقي مازندران و جنوب كرمان در محدوده زرد مصرف قرار گرفته‌اند.

بر اين اساس، علاوه بر اين مناطق، پنج كلانشهر تهران بزرگ، تبريز، اصفهان، شيراز و اهواز نيز در محدوده زرد قرار گرفته‌اند.

بر پايه اين گزارش، هم‌وطنان ساكن در مناطق ياد شده مي‌توانند تنها با كاهش 5 درصدي مصرف برق خود، در بازگشت به وضعيت سبز تاثيري فوري و بهنگام داشته باشند.

اين گزارش حاكي از آن است كه همه هم‌وطنان با تنظيم درجه كولرهاي گازي روي عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهاي آبي مي‌توانند در كاهش مصرف برق و كمك به كاهش هزينه قبض خود تاثير بسزايي داشته باشند.

همچنين عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي، اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه از ديگر راهكارهاي كاهش مصرف برق به شمار مي‌رود.

برپايه اين گزارش، نقشه برق شامل سه رنگ قرمز، زرد و سبز است كه در ماه‌هاي گرم سال توسط شركت توانير منتشر مي‌شود.

رنگ زرد نيز مناطقي را نشان مي‌دهد كه مصرف آنها به نزديك سقف مجاز نزديك شده و در صورتي كه مصرف برق را خود را مديريت نكنند، وارد محدوده قرمز خواهند شد. اين دسته از هم‌وطنان مي‌توانند تنها با 5 درصد صرفه‌جويي وارد محدوده سبز شوند.

رنگ سبز نيز محدوده‌هايي را نشان مي‌دهد كه هم‌وطنان ساكن در آنها برق را بهينه مصرف كرده‌اند.

رنگ قرمز نيز كه البته در نقشه امروز هيچ كدام از شهرها را شامل نمي‌شود، محدوده‌هايي را نشان مي‌دهد كه بيش از سقف مجاز مصرف كرده و پيك آنها از سقف تعيين شده فراتر رفته است. خاطرنشان مي‌سازد كه هم‌وطنان ساكن در اين مناطق نيز مي‌توانند با 10 درصد صرفه‌جويي، وارد منطقه سبز شوند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: