اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 07 January 2017
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این استان در 9 ماه امسال بیش از 900 میلیون دلار صادرات داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد به لحاظ ارزش افزایش یافته است.
رشد 13 درصدی صادرات استان کرمان

سرویس اقتصادی عصرپرس: محمدرضا قوام رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان میزان واردات استان کرمان تا پایان آذر امسال را بیش از 602 میلیون و 306 هزار دلار عنوان کرد وگفت: میزان واردات استان کرمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش سه درصد و به لحاظ وزن 6 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، قوام در ادامه گفت: براین اساس، تراز تجاری استان کرمان در سال جاری تاکنون با 297 میلیون دلار به نفع صادرات، مثبت شد،همچنین سال گذشته نیز تراز تجاری کرمان مثبت شد اما امسال جهش بیشتری داشتیم.

وی با بیان اینکه در بخش واردات باید به سمت واردات کالاهای سرمایه‌ای حرکت کنیم عنوان کرد: باید به سمت کالاهایی برویم که واقعا مورد نیاز کشور هستند همچون کالاهای سرمایه ای و واسطه ای که برای تولید کالاهای دیگر از آنها استفاده می شود.

وی با اشاره به صادرات محصولات نانو کامپاند مستربچ (گرانول) اضافه کرد: در حال حاضر این محصول در یکی از واحدهای صنعتی استان کرمان تولید می شود که در 9 ماه امسال 222 میلیون دلار صادرات داشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در تولید این محصول دانش بنیان از تکنولوژی های نوین استفاده می شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال 575 میلیون دلار صادرات پسته و مغز پسته، 10 میلیون دلار صادرات مصنوعات مسی، هشت و نیم میلیون دلار صادرات لوازم صنعتی و برقی و هشت میلیون دلار هم صادرات کاشی و سرامیک از استان کرمان به کشورهای منطقه، شرق آسیا و برخی از کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

قوام اظهار کرد: هدف همه دستگاه هایی که در موضوع تجارت خارجی نقش دارند این است که صادرات غیر نفتی توسعه پیدا کند و هر دستگاه متولی بخشی از صادرات است که باید با آشیب شناسی کارشناسانه نقاط ضعف هر مجموعه رفع شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده میزان صادرات کالا و خدمات در تمام کشور 10 میلیارد دلار افزایش یابد افزود: امسال میزان صادرات کالا و خدمات در سطح کشور باید به 50 میلیارد دلار برسد که سهم استان کرمان در این خصوص یک میلیارد و 169 میلیون دلار است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان قوام گفت: با توجه به اینکه در استان کرمان تا پایان آذرماه بیش از 900 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان سال از سهم مشخص شده عبور کنیم.

پایان پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: